ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنر مجیک ۲
تکنولوژی

کالبدشکافی آنر مجیک ۲ مکانیزم نمایشگر ریلی را به تصویر می‌کشد

آنر اوایل ماه جاری از موبایل مجیک ۲ رونمایی کرد که در کنار مشخصات سخت افزاری و دوربین قدرتمند، از نمایشگر بدون حاشیه و طراحی منحصر به فردی بهره می برد که به لطف مکانیزم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

آنر اوایل ماه جاری از موبایل مجیک ۲ رونمایی کرد که در کنار مشخصات سخت افزاری و دوربین قدرتمند، از نمایشگر بدون حاشیه و طراحی منحصر به فردی بهره می برد که به لطف مکانیزم خاص دروبین سلفی میسر شده است.

برخلاف ویوو نکس که ماژول دوربین سلفی جهنده دارد، آنر نمایشگر و اسکنر اثر انگشت را از بدنه اصلی جدا کرده، به گونه ای که کاربر برای ثبت تصاویر سلفی باید بخش زیرین نمایشگر را به سمت بالا بکشد. 

همانطور که در گیف فوق می بینید بخش نمایشگر از طریق ریل لغزنده و کابل به بدنه آنر مجیک ۲ متصل شده است. طراحی این بخش مینیمالیستی و ساده است اما اگر ریل به هر دلیلی گیر کند دسترسی کاربر به دوربین سلفی سه گانه و سنسورهای دیگر قطع می شود.

شاید در نگاه اول این نوع طراحی تعویض نمایشگر را در صورت شکستن آسان کند اما برای دسترسی به این بخش باید تمام گوشی از هم باز شود. در تصویر آخر مشخص است که آنر مجیک ۲ پس از باز شدن شبیه تمامی موبایل های دیگر است که از قرار گرفتن باتری، مادربرد و قطعات دیگر در کنار هم تشکیل شده اند.آنر مجیک ۲

بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته از کاربران اغلب آنها ترجیح می دهند که سنسورهای دوربین و حسگر در حاشیه بالایی قرار گرفته و از طراحی های جدید مثل ویوو و آنر مجیک ۲ خودداری شود. آنر مجیک ۲صنعت موبایل حتی قبل از دوران اندروید هم شاهد طرح های مبتکرانه بوده که بسیاری از آنها تنها در یک مدل پیاده سازی شده اند؛ بنابرین موفقیت یا شکست دوربین جهنده و بدنه ریلی نیز در آینده مشخص خواهد شد. هرچند به آسانی می توان حدس زد که در صورت موفقیت شرکت ها در پیاده سازی دوربین، فرستنده مادون قرمز و دیگر حسگرها زیر نمایشگر، احتمالا تمامی این طرح ها به تاریخ خواهند پیوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hassan Sorayyaband
    Hassan Sorayyaband | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    اولاً این که گوشی آنر مجیک هواوی نه شیائومی
    دوم اینکه نوشتین شیائومی از آنر مجیک طراحی‌ کرد؟ گوگل ترنسلیت کردین مگه؟

مطالب پیشنهادی