ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام به ممنوعیت فروش آیفون های قدیمی در چین راضی نشد [به روز رسانی]

اپل و کوالکام مدتی است که درگیر دعوای حقوقی بر سر مسائل مختلف از جمله نقض حقوق مالکیت فکری هستند و حالا دادگاهی در چین به صورت اولیه با درخواست کوالکام مبنی بر ممنوعیت فروش ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵

اپل و کوالکام مدتی است که درگیر دعوای حقوقی بر سر مسائل مختلف از جمله نقض حقوق مالکیت فکری هستند و حالا دادگاهی در چین به صورت اولیه با درخواست کوالکام مبنی بر ممنوعیت فروش آیفون های قبلی اپل در بازار این کشور موافقت کرده است.

دادگاه فوژو با استناد به نقض چند پتنت نرم افزاری تصمیم فوق را اتخاذ کرده، اما اپل همچنان به فروش آیفون های قبلی مانند 6s و 10 ادامه می دهد.

طبق ادعای شرکت ساکن کوپرتینو، پتنت های مورد استناد مربوط به نسخه های قبلی iOS هستند و از iOS 12 به بعد، سیستم عامل موبایل اپل شامل نرم افزارهای کوالکام نیست. از سوی دیگر همه آیفون های موجود در بازار به نسخه های جدید iOS آپدیت شده اند و به همین خاطر، اپل درخواست تجدید نظر در رأی مذکور را برای دادگاه فوژو ارسال کرده است.

ممنوعیت فروش آیفون

بر اساس گزارشات جدید، کوالکام به ممنوعیت فروش مدل های قدیمی راضی نشده و با ارائه درخواست دیگری به دادگاه های چین، خواستار اعمال ممنوعیت فروش برای آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR نیز شده است. هر سه آیفون 2018 به iOS 12 مجهز شده اند و به گفته اپل، شامل حکم نقض پتنت نمی شوند؛ اما ژیانگ هونگی وکیل کوالکام در چین اظهار داشته این شرکت با استفاده از پتنت های موجود، شکایت خود را علیه مدل های جدید آیفون هم طرح خواهد کرد.

کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده ممنوعیت واردات آیفون را در تضاد با منافع ملی قلمداد می کند

علاوه بر موارد فوق، کوالکام در ایالات متحده نیز پیگیر ممنوعیت فروش آیفون بوده و توانسته کمیسیون تجارت بین الملل (ITC) این کشور را به بازنگری در بحث ممنوعیت واردات آیفون (از چین) ترغیب کند. پیش از این ITC اعمال ممنوعیت بر واردات آیفون را در تضاد با منافع ملی قلمداد کرده بود و به خاطر تأثیر منفی آن بر بازار رقابتی چیپ مودم، از صدور حکم مربوطه صرف نظر نموده بود. لازم به ذکر است که کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده در همان زمان به نقض یک پتنت کوالکام توسط اپل اذعان کرده بود.

گفتنی است توماس پندر، قاضی آمریکایی که از صدور حکم ممنوعیت واردات آیفون سر باز زده بود، حالا بازنشسته شده و مقامات کوالکام امیدوارند با تیم قضایی جدید، در نبرد خود با اپل موفق شوند. رأی دادگاه جدید بهمن ماه صادر خواهد شد.

[تاریخ انتشار خبر اولیه: 23 آذر 97]

 

به روز رسانی:

به گزارش رویترز اپل اعلام کرده که برای رفع مشکل در هفته آتی آپدیت نرم افزاری جدیدی را ارائه می کند. انتظار می رود این به روز رسانی برای آیفون های قدیمی تر که در ابتدا ادعا شده بود پتنت ها را نقض کرده اند عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی