ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتخابات بنگلادش

قطع شبکه‌های 3G و 4G به‌ بهانه برگزاری انتخابات در بنگلادش

بسیاری از کشورهای جهان در فاصله ۲۴ ساعت تا برگزاری انتخابات انجام هرگونه تبلیغاتی را ممنوع می کنند اما دولت بنگلادش به این امر بسنده نکرده و شبکه های مخابراتی موبایل را قطع کرده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۰

بسیاری از کشورهای جهان در فاصله ۲۴ ساعت تا برگزاری انتخابات انجام هرگونه تبلیغاتی را ممنوع می کنند اما دولت بنگلادش به این امر بسنده نکرده و شبکه های مخابراتی موبایل را قطع کرده است.

کمیسیون ارتباطات این کشور ۱۶۶ میلیون نفری به بهانه جلوگیری از انتشار شایعه و پروپاگاندای سیاسی در آستانه انتخابات شبکه های داده 3G و 4G را قطع کرده است. در انتخابات بنگلادش «شیخ حسینه»، نخست وزیر فعلی با حزب اپوزیسیون ملی‌گرا رقابت می کند اما برخی شیخ حسینه را به تهدید و ارعاب مخالفان برای باقی ماندن در قدرت متهم کرده اند.

قطع شبکه‌های داده شاید به کاهش شایعات کمک کند اما از سوی دیگر توان اپوزیسیون برای سازماندهی و رقابت را کاهش خواهد داد. کارشناسان هم مطمئن نیستند که دلیل اصلی قطع ارتباط برگزاری انتخاباتی سالم باشد چرا که دولت این کشور سابقه چندان روشنی در آزادی بیان ندارد و در تابستان هم به برای خاموش کردن صدای معترضان و پنهان ساختن دستگیری تظاهر کنندگان دسترسی به اینترنت موبایل را قطع کرد. در سال ۲۰۱۵ نیز برای سرکوب اعتراضات یک اپلیکیشن پیام رسانی از دسترس خارج شد.انتخابات بنگلادش

فیس‌بوک و توییتر نیز در روزهای گذشته از تعلیق برخی صفحات بنگلادشی به ظن تبلیغات گمراه کننده خبر داده بودند که تعداد فالوورهای برخی از آنها حدود ۱۲ هزار نفر بوده است.

از ابتدای شروع رقابت ها در انتخابات بنگلادش در سه هفته پیش درگیری هایی بین حزب حاکم و اپوزیسیون راه افتاده که طی آن دستکم ۶ نفر کشته و ۱۰۰۰ تن زخمی شده اند. مخالفان مدعی  شده اند که دولت از دو ماه پیش تا کنون صدها نفر از فعالان مخالف دولت را روانه زندان کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad.zav
    mohammad.zav | ۹ دی ۱۳۹۷

    این تیتر و کلمه بهانه به یادتون بمونه

  • ali1324
    ali1324 | ۹ دی ۱۳۹۷

    چقدر شبیه ایرانه

مطالب پیشنهادی