ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست AMD رایزن 9 مدل 3800X با 16 هسته پردازشی به بازار می آید

پیش از این شایعاتی درباره احتمال عرضه یک چیپست 16 هسته ای AMD برای مصرف کنندگان عمومی منتشر شده بود و حالا کمتر از یک هفته مانده به CES 2019، یک وبسایت روسی چیپست رایزن ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

پیش از این شایعاتی درباره احتمال عرضه یک چیپست 16 هسته ای AMD برای مصرف کنندگان عمومی منتشر شده بود و حالا کمتر از یک هفته مانده به CES 2019، یک وبسایت روسی چیپست رایزن 9 با شانزده هسته پردازشی را در پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داده است.

فرکانس پردازشی رایزن 9 جدید در حالت بوست به 4.7 گیگاهرتز می رسد

فروشگاه اینترنتی روسی E-Katalog به تازگی پنج مدل مختلف از پردازنده های نسل سوم AMD را در وبسایت رسمی خود به نمایش گذاشته که در رأس آنها، رایزن 9 با شماره مدل 3800X به چشم می خورد. این چیپست با 16 هسته و 32 ترد، فرکانس پردازشی پایه 3.9 گیگاهرتز داشته که در حالت بوست به 4.7 گیگاهرتز می رسد و توان طراحی گرمایی 125 وات دارد.

رایزن 9

کارایی چیپست 7 نانومتری مورد بحث به نسبت پرچمدار قبلی AMD که 8 هسته ای بود و فرکانس آن در حالت بوست به 4.3 گیگاهرتز می رسید، به طرز قابل توجهی افزایش یافته و رقیبی جدی برای محصولات اینتل به حساب خواهد آمد.

در کنار رایزن 9 3800X، چیپست رایزن 7 3700X نیز معرفی شده که 12 هسته و 24 ترد داشته و با فرکانس پایه و بوست 4.2 و 5 گیگاهرتز، توان طراحی گرمایی 105 واتی دارد. (توان طراحی گرمایی به مقدار گرمای تولیدی در زمان پیک پردازش توسط چیپست گفت می شود.)

موارد دیگر شامل دو مدل از سری رایزن 5 با شماره های 3600X و 2600X به علاوه یک مدل رایزن 3 3300X می شوند که اولی 8 هسته ای بوده و دو مدل دیگر 6 هسته ای هستند.

لازم به ذکر است که علی رغم اطلاعات منتشر شده از چیپست های جدید AMD، خبری از قیمت نهایی آنها برای مصرف کنندگان نیست و حتی به باور بعضی از تحلیلگران، همچنان احتمال عرضه یک پردازنده 16 هسته ای در ابعاد متعارف وجود ندارد و احتمالاً وبسایت روسی در ارائه اطلاعات دچار اشتباه شده است.

به هر حال برای اطلاع دقیق از توانمندی های چیپست پرچمدار 7 نانومتری AMD با معماری ذن 2 باید تا معرفی رسمی آن در نمایشگاه CES هفته آینده صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی