ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایسوس
تکنولوژی

ایسوس از سه نمایشگر HDR غول آسا در سری گیمینگ Rog Strix XG پرده برداشت

شرکت پرآوازه ایسوس ساعاتی پیش و در نخستین ساعات برگزاری نمایشگاه CES، از سه مانیتور گیمینگ غول آسای جدید در سری Rog Strix XG خود رونمایی کرد. هر سه این مانیتورها مجهز به پنل‌های بزرگ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

شرکت پرآوازه ایسوس ساعاتی پیش و در نخستین ساعات برگزاری نمایشگاه CES، از سه مانیتور گیمینگ غول آسای جدید در سری Rog Strix XG خود رونمایی کرد. هر سه این مانیتورها مجهز به پنل‌های بزرگ VA بوده و از استاندارد DisplayHDR و تکنولوژی FreeSync 2 پشتیبانی به عمل می‌آورند.

اولین مانیتور، XG438Q نام دارد که مجهز به یک صفحه 43 اینچی با وضوح 4K بوده و ضمن پشتیبانی از استاندارد DisplayHDR 600 می‌تواند تصاویر را با نرخ رفرش 120 هرتز به نمایش بگذارد. همچنین مانیتور مذکور دارای یک جفت اسپیکر استریوی 10 واتی هم هست تا اوج لذت از بازی‌ را برای گیمرها به ارمغان بیاورد. البته تعبیه اسپیکر در این مانیتور باعث شده که ابعاد نسبتا بزرگی داشته و بخش زیادی از میز کامپیوتر شما را اشغال کند.

اما مدل دوم یعنی XG49VQ، مجهز به یک نمایشگر اولترا واید 49 اینچی است که با توجه به داشتن پنلی با رزولوشن 3840x1080 و نسبت تصویر 32:9 تقریبا می‌توان گفت که ترکیبی از دو مانیتور 27 اینچی معمولی با رزولوشن 1080p است که از پهلو به هم چسبیده باشند.

ایسوس

این موضوع حاوی نکته‌ای است، آن هم اینکه نباید انتظار تراکم پیکسلی چندان جالبی در این مانیتور داشته باشید، خصوصا در مقایسه با رقبایی مثل سامسونگ، دل و فیلیپس که همگی مانیتورهای مشابهی با رزولوشن 1440p معرفی کرده‌اند. هر چند مانیتور جدید ایسوس می‌تواند تصاویر را با نرخ رفرش 144 هرتز به نمایش بگذارد تا برای بازی‌های اکشن سریع گزینه بسیار ایده‌آلی باشد.

اما در نهایت، XG32VQ را داریم که با ابعاد 31.5 اینچ کوچک‌ترین مانیتور این سری محسوب می‌شود. این مانیتور غول‌آسا با نسبت تصویر 16:9، دارای رزولوشن 1440p است و تصاویر را با نرخ رفرش 144 هرتز به نمایش می‌گذارد. پشتیبانی از استاندارد DisplayHDR 400 و پوشش 94 درصد از طیف رنگی گسترده DCI-P3 نیز از دیگر خصوصیات آن به شمار می‌آیند.

دو مدل XG49VQ و XG32VQ  تا پایان این ماه روانه بازار می‌شوند، اما مدل 43 اینچی تا انتهای بهار 2019 در دسترس گیمرهای علاقه‌مند قرار خواهد گرفت. ایسوس هنوز در مورد قیمت این سه مانیتور صحبتی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    "اما در نهایت، XG32VQ را داریم که با ابعاد 31.5 اینچ بزرگترین مانیتور این سری محسوب می‌شود."
    کوچکترینه نه بزرگترین

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۷ دی ۱۳۹۷

      اصلاح شد. ممنون از شما.

مطالب پیشنهادی