ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

انتشار تصاویری از فضای پیمای دراگون اسپیس اکس در محل پرتاب تاریخی

چند وقتی است که مسابقه‌ای میان شرکت های بوئینگ و اسپیس اکس برای فرستادن اولین توریست به فضا آغاز شده و و ناسا هم اطلاعاتی درباره‌ی همکاری خود با این دو شرکت خصوصی منتشر کرده است. حال اولین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۷

چند وقتی است که مسابقه‌ای میان شرکت های بوئینگ و اسپیس اکس برای فرستادن اولین توریست به فضا آغاز شده و و ناسا هم اطلاعاتی درباره‌ی همکاری خود با این دو شرکت خصوصی منتشر کرده است. حال اولین تصویری از فضای پیمای دراگون اسپیس اکس در محل پرتاب تاریخی آن منتشر شده که برای دوستداران فضا، خالی از لطف نیست.

این شرکت قرار است ۱۰ روز دیگر یعنی ۲۷ دی ماه، برای این کپسول را به صورت آزمایشی تست کند. به همین دلیل این فضاپیما را روی یک راکت فالکون 9 سوار کرده و آن را به مرکز فضایی کندی ناسا واقع در دماغه‌‌ی کاناورال منتقل کرده است. جالب اینجاست که سال ۱۹۶۹ میلادی از همین سکو ماموریت آپولو ۱۱ آغاز شد و پای انسان به کره ماه رسید.

با این وجود، ممکن است تعطیلی موقت دولت ایالات متحده و آژانس فضایی ناسا، موجب شود تاریخ این پرواز آزمایشی بدون سرنشین عقب بیفتد. این پرواز Demo-1 یا DM-1 نام خواهد گرفت اما هیچ سرنشینی قرار نیست با این پرواز به فضا برود.

کپسول دراگون اسپیس اکس به گونه ای طراحی شده که انسان ها را به مریخ ببرد. Crew Dragon کاملاً خودران است و می تواند تا 7 انسان را به کره ماه یا ایستگاه فضایی بین المللی برساند. پیش از این (در ماه آوریل سال جاری میلادی) نمونه ای از کپسول دراگون، محموله ای به وزن حدود 2.7 تن را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کرده بود.

اسپیس اکس همچنین قصد دارد مشابه با راکت های چند بار مصرف فالکون 9، از کپسول های دراگون نیز در چندین پرواز بهره ببرد. این شرکت امیدوار است که کپسول Crew Dragon تا سال 2022 محموله باری و تا 2024 انسان ها را به مریخ ببرد. هنوز مشخص نیست اولین پرواز این کپسول در چه زمانی انجام می شود. با این حال احتمال می رود که تا انتهای سال جاری میلادی یا مدتی پس از آن اولین پرواز نمایشی بدون سرنشین آن انجام شود.

 

تماشا کنید: پرواز دراماتیک موشک اسپیس اکس به تصادفی در بزرگراه منجر شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی