ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Ice Lake
تکنولوژی

اینتل نخستین پردازنده ۱۰ نانومتری Ice Lake را به نمایش گذاشت

اینتل در CES 2019 نخستین پردازنده ۱۰ نانومتری Ice Lake را بر پایه ریزمعماری جدید Sunny Cove به نمایش گذاشته که تاندربولت ۳، وای فای ۶ و DL Boost (تقویت یادگیری عمیق) را برای لپ تاپ ها و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۷:۴۳

اینتل در CES 2019 نخستین پردازنده ۱۰ نانومتری Ice Lake را بر پایه ریزمعماری جدید Sunny Cove به نمایش گذاشته که تاندربولت ۳، وای فای ۶ و DL Boost (تقویت یادگیری عمیق) را برای لپ تاپ ها و پی‌سی ها به ارمغان می آورد.

کمپانی آمریکایی با اجرای یک جستجوی هوشمند روی پردازنده مجهز به DL Boost کارایی دو برابری آن نسبت به پردازنده های معمولی را به رخ کشید.

این شرکت همچنین از قصد خود برای استفاده از فناوری پشته سازی چیپ Foveros 3D خبر داد که ارتقای توان پردازشی اتصال سطح تراشه (Die) چیپ های قبلی را میسر می سازند. این چیپلت ها را می توان به گونه ای روی هم قرار داد که در نهایت به تولید پردازنده ای شامل گرافیک، پردازشگر هوش مصنوعی و غیره منجر شود.

اینتل همچنین توسعه بیشتر پردازنده های لپ تاپ و دسکتاپ نسل نهم را نیز در دستور کار قرار داده است. این کمپانی پاییز گذشته و با تمرکز بر حوزه گیمینگ پردازنده های نسل نهم را معرفی کرد که از میان می توان به Core i9 به عنوان بهترین پردازنده دنیای گیم اشاره کرد. حالا و در CES 2019 این شرکت با معرفی شش چیپست نسل نهم که از Core i3 تا Core i9 جدید را شامل می شود، این خانواده را گسترده تر کرده است.Ice Lake

این تراشه ها از ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد و از بهار سال آینده نوبت به ارائه پردازنده های Core نسل نهم، از جمله سری قدرتمند H برای لپ تاپ ها می رسد. هنوز جزییاتی از ویژگی های سخت افزاری این محصولات منتشر نشده اما انتظار می رود که با توانی مشابه با نسخه های دسکتاپ داشته و بر پایه فرایند ++14nm توسعه پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۸ دی ۱۳۹۷

    14 نانومتر
    پس چرا جلوتر نمی ه این اینتل

مطالب پیشنهادی