ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین سفری جدید نیکون کولپیکس A1000 معرفی شد

بعد از رونمایی از دوربین‌های فول فریم بدون آینه، نیکون توجهش را به سمت دوربین‌های نسبتا اقتصادی تر سفری جلب کرده و به رونمایی از کولپیکس A1000 پرداخته است. کولپیکس A1000 برای افرادی مناسب است ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۵

بعد از رونمایی از دوربین‌های فول فریم بدون آینه، نیکون توجهش را به سمت دوربین‌های نسبتا اقتصادی تر سفری جلب کرده و به رونمایی از کولپیکس A1000 پرداخته است.

کولپیکس A1000 برای افرادی مناسب است که می‌خواهند خاطرات خود در سفر‌ها را ثبت کنند و دوربین بزرگی را همراه خود نداشته باشند. به لطف زوم اپتیکال ۳۵ برابری با محدوده‌ی ۲۴ الی ۸۴۰ میلی متری، این دوربین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای یک دوربین سفری لقب بگیرد.

قدرت بزرگ نمایی یاد شده می‌تواند به راحتی از پس پاناسونیک لومیکس ZS70 و سونی سایبر شات HX99 برآید که دارای لنز‌های ۲۴ تا ۷۲۰ میلی متری هستند.

نزدیک نمایی طولانی تر به این معنیست که کولپیکس A1000 از سنسور بزرگتر یک اینچی که در دوربین‌های لومیکس ZS100 دیده می‌شود استفاده نمی‌کند و به جای آن از سنسور کلاسیک ۱/۲.۳ اینچی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل بهره برده است.

در حالی که ۱۶ مگاپیکسل شاید رقم مناسبی به نظر نرسد، اما تعداد پیکسل‌های کمتر در سنسور‌های کوچکتر باعث عملکردی بهتر در ثبت تصاویر با ایزوی بالا خواهد شد. کولپیکس A1000 از ایزوی ۶۴۰۰ پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی خاصی است که اجازه می‌دهد تا بتوان از این دوربین در نور‌های کم نیز استفاده کرد. موضوعی که در دوربین‌های سفری زیادی قابل مشاهده نیست.

دوربین یاد شده همچنین مجهز به سیستم کاهش لرزش لنز شده تا بتوان با استفاده از آن تصاویر ثابت‌ خوبی به ثبت رساند. این در حالیست که کولپیکس A1000 دارای سیستم کاهش لرزش هیبریدی هم هست که برای ضبط ویدیو‌ها با رزولوشن 4K مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین اقتصادی نیکون همچنین از منظره یاب ۱۱۶۶ هزار نقطه‌ای الکترونیکی با استفاده از سنسور چشم پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این دارای نمایشگر شیب دار سه اینچی تاچ هم هست.

یک کنترل ثانویه برای نزدیک نمایی در این دوربین وجود دارد که کنار لنز قرار گرفته و به منظور نزدیک نمایی روان‌تر در دوربین تعبیه شده است که می‌تواند در هنگام فیلمبرداری کاربردی ظاهر شود.

کولپیکس A1000 حدودا از ۱۱ بهمن ماه سال جاری با قیمت تقریبی ۵۳۰ دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی