ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسیب پذیری بلوتوث

بلوتوث ۵.۱ جهت سیگنال دریافتی را مشخص می‌کند

قابلیت های مکان یابی و مجاورت نسل فعلی بلوتوث حرف چندانی برای گفتن ندارند اما نسخه بعدی این فناوری جهت سیگنال دریافتی و مکان دقیق ابزارها را با دقت بالا مشخص خواهد کرد. پیدا کردن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

قابلیت های مکان یابی و مجاورت نسل فعلی بلوتوث حرف چندانی برای گفتن ندارند اما نسخه بعدی این فناوری جهت سیگنال دریافتی و مکان دقیق ابزارها را با دقت بالا مشخص خواهد کرد.

پیدا کردن موقعیت در فناوری ها و سرویس های مبتنی بر مکان اهمیت بالایی دارد اما اطلاع از مسیر و جهت هم به همان اندازه مهم است. به همین خاطر Bluetooth Special Interest Group یا SIG که متولی ساماندهی تکنولوژی ارتباطی بلوتوث به حساب می آید، جزییات بیشتری را در مورد قابلیت جهت یابی جدید معرفی کرده که در بلوتوث ۵.۱ از راه می رسد.

اگرچه در سال های اخیر نقل و انتقال فایل ها بیشتر بر بستر وای فای صورت می گیرد و با شنیدن نام مکان یابی GPS قبل  از هر چیز دیگر به ذهن مخاطب می رسد اما بلوتوث هنوز در زمینه های بسیاری به کار برده می شود. به ویژه پس از معرفی بلوتوث کم مصرف یا BLE این فناوری به صورت گسترده در محصولاتی نظیر تگ، ردیاب، پوشیدنی ها و حتی قلم های هوشمند به کار برده شد.بلوتوث ۵.۱

با معرفی محصولات بهره مند از بلوتوث ۵.۱ حسگر  مجاورت می تواند مسیر سیگنال را به کاربر نشان دهد به گونه ای که با بهبود قابلیت مکان یابی دقت آن از حد یک متر به یک سانتی متر خواهد رسید تا پیدا کردن سوییچ بلوتوثی از هر زمان آسانتر شود. این بهینه سازی می تواند به توسعه محصولاتی منجر شود که بدون نیاز به وای فای یا GPS داده های دقیقی را در مورد مکان ارائه کنند، برای مثال گوشی هوشمند قادر به پیدا کردن مکان دیگر ابزارهای مجهز به بلوتوث ۵.۱ با دقت یک سانتی متر خواهد بود.

این نسخه فعلا در دسترس توسعه دهندگان قرار دارد اما در مدت نه چندان زیادی محصولات سازگار با قابلیت جهت یابی بلوتوث به دست کاربران هم خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    برای قلم نوت ۹ کاربردی میشه ها! حالا که آون بلوتوث شده این قابلیت به کارش‌ میاد

مطالب پیشنهادی