ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون های بعدی احتمالاً به دوربین سه گانه و USB-C مجهز می شوند

بنابر گزارشات تازه منتشر شده از نویسنده‌ی بلومبرگ «مارک گورمان» اپل در نظر دارد تا آیفون بعدی خود را با دوربین سه گانه و پشتیبانی از پورت USB-C در سال ۲۰۱۹ عرضه کند. در حال حاضر ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۶

بنابر گزارشات تازه منتشر شده از نویسنده‌ی بلومبرگ «مارک گورمان» اپل در نظر دارد تا آیفون بعدی خود را با دوربین سه گانه و پشتیبانی از پورت USB-C در سال ۲۰۱۹ عرضه کند. در حال حاضر بهترین تلفن‌های غول آمریکایی یعنی آیفون XS و XS مکس دارای دوربین دوگانه‌‌ هستند که یکی از لنز‌ها لنز پرتره است. اما گوشی‌های اندرویدی رقیب مثل LG و هواوی همین حالا هم دارای دوربین‌های سه گانه هستند که انعطاف پذیری بالاتری دارند و تصاویر عریض‌تری را به ثبت می‌رسانند.

حالا به نظر می‌رسد اپل آماده است تا با جایگزین XS مکس به جمع تولید کننده‌های گوشی‌های با دوربین سه گانه بپیوندد که لنز سوم بتواند فضای دید بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. دوربین سوم پشتی همچنین می‌تواند پیکسل‌های بیشتری را ثبت کند تا نرم افزار اپل بتواند به طور خودکار به اصلاح ویدیو‌ها و تصاویر بپردازد. علاوه بر این ویژگی لایو فوتوز اپل می‌تواند از سه ثانیه به شش ثانیه افزایش داشته باشد.

آیفون ۲۰۱۹

بنابر اظهارات «گورمان» سه مدل آیفون سال ۲۰۱۹ از لحاظ طراحی تفاوت آنچنانی با مدل‌های سال ۲۰۱۸ نخواهند داشت اما ممکن است پشتیبانی از USB-C به آن‌ها اضافه شود.

او مدعی شده که شرکت آمریکایی در حال بررسی و ارزیابی نسخه‌هایی از آیفون‌های سال ۲۰۱۹ است که از پورت USB-C به جای پورت‌های لایتنینگ استفاده می‌کنند. گورمان البته اشاره‌ای به این موضوع نکرده که اپل به طور حتم می‌خواهد این تغییر را به آیفون‌های جدید خود بیاورد اما آزمایش‌های انجام شده توسط شرکت کوپرتینویی نشان می‌دهد اپل نسبت به استفاده از USB-C جدی‌تر از همیشه است. پردازنده‌ای سریع‌تر و همچنین سنسور اصلاح شده‌ی Face ID از دیگر اتفاقاتی است که احتمالا در آیفون‌های جدید شاهدش باشیم.

همچنین به نظر می‌رسد اپل نیم نگاهی به سال ۲۰۲۰ هم دارد و در حال طراحی دوربین سه بعدی لیزری است که می‌تواند با اسکن کردن محیط، فضایی سه بعدی از دنیای واقعی را ایجاد کند. گورمان بر این عقیده است که این دوربین می‌تواند این کار را تا طول حدودا ۵ متری انجام دهد که بسیار بیشتر از سیستم Face ID آیفون‌های کنونی و آیپد پرو‌ها به شمار می‌رود.

استفاده از سیستم لیزری قادر است به اپل در زمینه‌ی دستیابی به اهدافش در رابطه با واقعیت مجازی نیز یاری برساند. موضوعی که اخیرا اپل شدیدا به آن علاقمند شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی