ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال حذف کلید های صدا از آیفون های آینده و اپل واچ بعدی

به نظر می‌رسد که جنگ اپل با کلید‌ های فیزیکی ادامه دارد و این کمپانی تا به حال هم کلید های عملکرد را از کیبورد مک بوک پرو حذف نموده و هم کلید هوم را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

به نظر می‌رسد که جنگ اپل با کلید‌ های فیزیکی ادامه دارد و این کمپانی تا به حال هم کلید های عملکرد را از کیبورد مک بوک پرو حذف نموده و هم کلید هوم را در طراحی آیفون‌های جدیدش کنار گذاشته است. حال احتمال دارد نوبت به کلید صدا در آیفون های بعدی رسیده باشد چرا که پتنت جدید اپل از حذف کلید صدا در آیفون های آینده و اپل واچ 5 خبر می‌دهد.

کلید صدا

این پتنت ادامه‌ی پتنتی دیگری است که سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده بود و در آن به استفاده از تکنولوژی فورس تاچ بعنوان کلید صدا اشاره می‌شود.

در واقع در این پتنت یک سطح لمسی روی چند سنسور‌ های نیرو قرار خواهد گرفت و زیبایی بیشتری به آیفون‌ های آینده خواهد بخشید. علاوه بر این کلید‌های فیزیکی بیشتری از این دیوایس‌ها حذف خواهند شد.

کلید صدا

البته این اولین باری نیست اپل از تکنولوژی یاد شده استفاده می‌کند چرا که پیشتر از فناوری برای کلید تاچ پد مک بوک ها و حسگر فشاری زیر نمایشگر 3D Touch آیفون‌ها استفاده کرده بود.

به نظر می‌رسد این فناوری، بسیار مناسب اپل واچ ها باشد و بتواند دسترسی به ویژگی‌ های بسیار ساعت هوشمند اپل را آسان‌تر کند. در حال حاضر این گجت از کلید‌ های فیزیکی بهره می‌برد و می‌توان با حذف آنها، زیبایی و مقاومت بیشتری به اپل واچ بخشید.

کلید صدا

البته پتنت یاد شده هنوز به کلید‌های صدا اختصاص دارد اما اگر کمپانی کوپرتینویی بتواند از فورس تاچ برای کنترل صدا استفاده کند، می‌تواند ظاهری زیبا و طراحی مینیمال‌تری به آیفون‌های بعدی خود بدهد.

با این وجود پتنت یاد شده هنوز در حد ایده باقی مانده و ممکن است اصلاً استفاده نشود چرا که کمپانی کوپرتینویی سالانه پتنت های زیادی را به ثبت می‌رساند و هیچگاه از آنها استفاده نمی کند. به همین دلیل بعید نیست چنین اتفاقی برای این پتنت بیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی