ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیمه پنهان ماه

تصویر خیره‌کننده ماهواره چینی از نیمه پنهان ماه و زمین در یک قاب

ماهواره چینی موفق به ثبت تصویر منحصر به فردی از نیمه پنهان ماه شده که زمین هم در پس زمینه آن دیده می شود. سمت پنهان ماه به نیم کره ای اطلاق می شود که ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

ماهواره چینی موفق به ثبت تصویر منحصر به فردی از نیمه پنهان ماه شده که زمین هم در پس زمینه آن دیده می شود.

سمت پنهان ماه به نیم کره ای اطلاق می شود که به دلیل یکسان بودن سرعت چرخش ماه به دور زمین و به دور خودش همیشه در خلاف جهت ما قرار دارد اما چینی ها با موفقیت برنامه های خود برای اکتشاف آن را پیش می برند.نیمه پنهان ماه

تصویر مذکور میکرو ماهواره ای به نام Longjiang-2 گرفته شده که سال میلادی گذشته وارد مدار شد. میکرو ماهواره مذکور در کنار Longjiang-1 و ماهواره مخابراتی Queqiao با موشک LM-4C به فضا پرتاب شده بودند. هدف از پرتاب ماهواره نیم تنی Queqiao فراهم کردن امکان برقراری ارتباط با ماه نشین Chang’e-4 بود که مدتی قبل با موفقیت روی سمت پنهان ماه فرود آمد.

چینی ها ارتباط با Longjiang-1 را از دست دادند

ارسال این تصاویر توسط Queqiao صورت گرفته که با قرار گرفتن در موقعیتی پایدار نزدیک ماه سیگنال های رادیویی ماه نشین و Longjiang-2 را از طریق آنتن و بازتاب دهنده لیزری به زمین رله می کند.Longjiang-1 هم قرار بود ماموریتی مشابه با میکرو ماهواره دیگر داشته باشد اما چینی ها ارتباط با آن را از دست دادند.

ماهواره طی فرود Chang’e-4 به حالت استندبای فرو رفته بود تا در ارتباط بین زمین و ماه نشین اختلالی ایجاد نکند، اما دوباره فعال شده است. Longjiang-2 سپس شروع به ثبت تایم لپسی از سیستم ماه و زمین کرده است و در نهایت نخستین تصویر کامل از آن را به زمین مخابره کرده است. احتمالا در روزهای آتی شاهد ارسال تصاویر بیشتری از نیمه پنهان ماه خواهیم بود.

محققان این کشور مدتی قبل تصویر جوانه گیاه پنبه که توسط ماه نشین Chang’e-4 در نیمه تاریک ماه رشد یافته بود را منتشر کردند اما تنها چند روز بعد مشخص شد که جوانه های پنبه به دلیل شب بلند و بسیار سرد ماه، از بین رفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

    حالا 50 سال بعد یه عده میگند ماه نشین Chang’e-4 به ماه نرفته همه تصاویر فتوشاپیه

  • OneMore
    OneMore | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

    ماهواره ما هم داره میرسه ،چینی ها آماده باشین?

مطالب پیشنهادی