ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دنا در اوکراین؛ تلاش ایران خودرو برای صادرات رقابتی به اروپایی شرقی

گروه صنعتی ایران خودرو با اخذ استاندارد های لازم برای حضور در بازارهای رقابتی در گام اول، خودروی دنا تولیدی مشترک کارخانه ایران و جمهوری آذربایجان در نفت چاله را به بازار اوکراین صادر می ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۰

گروه صنعتی ایران خودرو با اخذ استاندارد های لازم برای حضور در بازارهای رقابتی در گام اول، خودروی دنا تولیدی مشترک کارخانه ایران و جمهوری آذربایجان در نفت چاله را به بازار اوکراین صادر می کند.
با توافق صورت گرفته ، شرکت مشترکی میان ایران خودرو و بخش خصوصی آذربایجان تاسیس شده است که طرف آذری سهم ‌۷۵ درصدی سرمایه گذاری مشترک را تامین کرده است . سهم گروه صنعتی ایران خودرو ۲۵ درصد و فقط شامل صادرات خدمات فنی و مهندسی است .
گفتنی است این کارخانه به مساحت ۶۸ هزار متر مربع و در شهر ساحلی نفت چاله جمهوری آذربایجان در کنار دریای خزر احداث شده است .

سابینا نوبری، مدیر منطقه اروپا، آسیا، ‌آمریکا و CIS ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: این گروه صنعتی  با اخذ گواهینامه های جدید و استاندارد های لازم برای حضور در بازار رقابتی، فعالیت خود را با صادرات خودرو به صورت سی.بی.یو با امضای قراردادهای جدید از سایت آذربایجان از سر خواهد گرفت.
در مرحله نخست قرار است محصولات خانواده دنا شامل دنا و دنا پلاس تولید شود. همچنین، محصولات تولیدی در سایت آذربایجان، به کشورهای مشترک منافع (شوروی سابق) که قراردادهای ترجیحی میان آن ها اجرا می شود، صادر خواهند شد.
وی در این باره اعلام کرد: در فاز اول تعداد محدودی دنا و دنا پلاس وارد بازار اوکراین می شود و بعد از نیاز سنجی بازار و استقبال مردم از این محصولات، سایت آذربایجان آمادگی دارد که انواع محصولات مورد نیاز بازار را تولید و روانه بازار اوکراین کند.
نوبری با اشاره به این موضوع که بازار اوکراین در سال های اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است، گفت: در سال های 2006 تا 2010 ایران خودرو با فروش بیش از 12 هزار دستگاه خودروی سمند در این بازار، حضور فعالی داشت.

دنا

مدیر منطقه اروپا، آسیا، ‌آمریکا و CIS با اشاره به بازار بلاروس اظهار داشت: فروش خودرو به صورت اس کی دی  به بازار بلاروس از برنامه های بعدی کارخانه مشترک ایران خودرو آذربایجان است و به همین منظور رایزنی ها برای صادرات محصولات مشترک این کارخانه انجام خواهد شد.زیرا بازار بلاروس تنها بازار مقرون به صرفه برای ورود به بازار روسیه است .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • rezamo
    rezamo | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    چه مزخرفاتی ایران خودرو دزد تو این مملکت دزد خونه باید بره بوق بزنه تو کشورای دیگه اشغال هایی شمارو نمیخرن

  • آریا
    آریا | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    اینها خودشون قطعه ندارن همینجا تولید کنن. ماشینها تو کارخونه مونده. بعد رفتن اونجا کارخونه احداث کنن که بگن چند منه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی