ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلو ری پلیر
تکنولوژی

توقف تولید تمامی مدل های بلو ری پلیر سامسونگ

به نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای روند شرکت چینی اوپو را در پیش گرفته و تولید بلو ری پلیر سامسونگ متوقف شده. بدین ترتیب سامسونگ دیگر قصد ندارد بلو ری پلیر تولید کند و از این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

به نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای روند شرکت چینی اوپو را در پیش گرفته و تولید بلو ری پلیر سامسونگ متوقف شده. بدین ترتیب سامسونگ دیگر قصد ندارد بلو ری پلیر تولید کند و از این پس در لیست محصولات سامسونگ ، نام بلو ری پلیر سامسونگ به چشم نخواهد خورد.

بلو ری پلیر سامسونگ

پیش از این گزارش شده بود که سامسونگ دیگر بلو ری پلیر 4K جدیدی تولید نخواهد کرد و اکنون تولید مدل‌های 1080p نیز متوقف شده. سخنگوی کمپانی کره‌ای نیز مدعی شده که دیگر  بلو ری پلیر جدیدی با نام سامسونگ در بازار ایالات متحده معرفی نخواهد شد.

سال ۲۰۱۷ میلادی، سامسونگ جدیدترین مدل بلو ری پلیر 4K را معرفی کرد و از آن زمان به بعد مدل تازه‌تری عرضه نکرده است. پیشتر نشریه فوربس گزارش داده بود که این شرکت در حال تولید بلو ری پلیری پیشرفته از محصولات UBD-M9500 خود بوده و قصد دارد از آن در سال ۲۰۱۹ میلادی رونمایی کند. حال به نظر می‌رسد که خط تولید بلو ری پلیر سامسونگ به طور کلی متوقف شده است.

بلو ری پلیر سامسونگ

یکی از اصلیترین علت‌های توقف خط تولید این دستگاه‌ها، پشتیبانی خاصی از فرمت‌های بلو ری پلیر 4K به عمل نیامده و صنعت فناوری در این زمینه هنوز عقب است. برای مثال سامسونگ به جای آنکه از Dolby Vision استفاده کند، نسخه خود را از HDR10 ساخته که  HDR10 پلاس نام دارد و برای استفاده در استریم و مدیای فیزیکی طراحی شده است.

کمپانی چینی اوپو که رقیب سامسونگ در این زمینه محسوب می‌شود، اولین شرکتی بود که از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کرد اما در بهار امسال اعلام نمود که خط تولید بلو ری پلیر 4K خود را متوقف کرده.

این در حالی است که سونی طی نمایشگاه CES 2019 بلو ری پلیر  M2 را معرفی کرده که از Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر پاناسونیک هم محصولی پیشرفته با نام DP-UB9000  را به بازار اروپا و استرالیا عرضه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی