ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به جدیدترین قیمت خودرو در بازار تهران + جدول

اگرچه وزیر صنعت وعده داده بود که با افزایش رسمی قیمت خودرو از سوی خودروسازان، عرضه به بازار افزایش یافته و جلوی شکل‌گیری حاشیه بازار گرفته خواهد شد، اما بازار خودرو آشفته تر از قبل ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

اگرچه وزیر صنعت وعده داده بود که با افزایش رسمی قیمت خودرو از سوی خودروسازان، عرضه به بازار افزایش یافته و جلوی شکل‌گیری حاشیه بازار گرفته خواهد شد، اما بازار خودرو آشفته تر از قبل شده است.
رونق همیشگی بازار خودرو در اسفند ماه نشانگر یک رفتار اجتماعی عمومی و تاثیر آن در اقتصاد است. تفاوتی هم ندارد که اقتصاد در دوره رکود باشد یا رونق، طرف تقاضا از نیمه دوم بهمن تا پایان سال همواره روی خوش خود را به این بازار نشان می‌دهد. امسال نیز به‌رغم بروز گرانی‌ها و چند برابر شدن قیمت خودرو بار دیگر شاهد داغ شدن این بازار، به ویژه در سمت محصولات دست دوم هستیم.
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند تقاضا در این بازار تا پایان سال به صفر نزدیک شود، اما شهروندان نشان داده‌اند که حتی دو تا سه برابر شدن قیمت یک محصول نمی‌تواند نیاز به تغییر را در بین ایرانیان سرکوب کند و آنها به هر قیمتی در راستای تامین نیاز خود گام برمی‌دارند. رفتار معامله گران در بازار نشان می‌دهد مشتریان این بار به جای خرید خودروهای چند صد میلیونی داخلی، توجه‌شان بیشتر به خودروهای کارکرده خارجی جلب شده است و کفه تقاضای بازار خودرو این بار به سمت این دست از خودروها سنگینی می‌کند.
سال‌های گذشته، نظارت در بازار وجود داشت و خودروسازان نیز با افزایش عرضه تلاش می‌کردند تا قیمت را در بازار کنترل کنند. اما امسال، علیرغم افزایش رسمی قیمت خودرو در بازار و وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کنترل حاشیه بازار قیمتی انواع خودروهای تولید داخلی، قیمت انواع خودرو هر روز رکورد و شگفتی تازه ای را به ثبت می رساند.
در پایان سال افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو به عنوان یکی از داغ‌ترین خبرهای سال جاری شناخته می‌شود و شاید حتی تا سال‌ها بعد، برای بسیاری از شهروندان سال 1397 تداعی‌کننده «پراید 44 میلیون تومانی» باشد. با اینکه پس از شوک‌هایی که در ماه‌های اخیر بازار خودرو تجربه کرد، مردم و فعالان اقتصاد منتظر بازگشت ثبات به این بازار بودند، اما روند ملتهب این بازار در روزهای اخیر، شوک دیگری را به جامعه وارد کرد. در حالی که طی هفته‌های اخیر نرخ بعضی از محصولات داخلی به شکل لاک پشتی بالا می‌رفت، اما در چند روز گذشته به ناگاه پرواز سه میلیون تا 15 میلیونی قیمت‌ها باعث شد تا بار دیگر رکورد تازه‌ای در بازار خودروهای داخلی به ثبت برسد.
تغییرات 3 روزه قیمت خودرو های داخلی در بازار تهران و کرج:قیمت خودرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

    سلام بر ونزوئلا

  • شایان
    شایان | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    دیگه کم کم باید تور های آشنایی با پراید بزارن نسل ما که نتونست بخره حداقل باهاش آشنا بشه خوع

  • HOSSIEN SHIRZADI
    HOSSIEN SHIRZADI | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    توی کمتر از 7سال قیمت یه ماشین از 12 میلیون اومده 90 میلیون!!!
    اومدن قیمت خودرو سازارو ببرن بالا تا قیمت بازار کمتر شه ولی نه تنها کمتر نشد بلکه حداقل هر ماشینی 4 5 میلیون رفت روش☺!!!
    بخدا اینجا کشور نیست، اینجا باغه وحشه

مطالب پیشنهادی