ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آمازون رسما به صنعت خودروسازی پیوست؛ ریوین به رقیب تسلا تبدیل می شود

همین چند روز پیش بود که خبرهایی مبنی بر علاقه آمازون به سرمایه گذاری در استارتاپ ریوین به گوش رسید. حال این مساله به واقعیت تبدیل شده و غول تجارت الکترونیکی به توافقی 700 میلیون ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

همین چند روز پیش بود که خبرهایی مبنی بر علاقه آمازون به سرمایه گذاری در استارتاپ ریوین به گوش رسید. حال این مساله به واقعیت تبدیل شده و غول تجارت الکترونیکی به توافقی 700 میلیون دلاری با ریوین دست یافته است.

بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ریوین یعنی آقای RJ Scaringe جلب نظر مثبت و سرمایه گذاری هنگفت آمازون را یک دستاورد مهم برای استارتاپ خود نامیده و افزوده این شرکت قصد دارد در کنار ارتقای عملکرد، قابلیت ها و کارایی محصولات، تجربه مشتریان را بهبود ببخشد.

این مدیرعامل 36 ساله، تحقق چنین اهدافی را مستلزم همکاری با یک شریک مناسب دانسته و از اینکه ریوین توسط آمازون حمایت می شود، ابراز خشنودی کرده است.

rivian (5)

در حال حاضر اطلاعات جامع و دقیقی از جزئیات سرمایه گذاری آمازون در ریوین منتشر نشده است. تنها نکته ای که به طوری رسمی تایید شده اینست که ریوین کماکان یک کمپانی مستقل باقی مانده و سهامداران فعلی آن در کلیه امور مرتبط سهیم خواهند بود.

آمازون

آقای جف ویلک (Jeff Wilke) مدیرعامل بخش بین الملل آمازون هم درباره همکاری این شرکت با ریوین گفته:

برداشت های ریوین از آینده حمل و نقل الکتریکی ما را تحت تاثیر قرار داده است. RJ یک سازمان عالی پایه گذاری کرده که در آن محصولات با تکنولوژی های روز مطابقت دارند.

rivian

به غیر از آمازون، جنرال موتورز نیز نسبت به سرمایه گذاری در استارتاپ ریوین ابراز علاقه کرده بود که با تصمیمات اتخاذ شده، این امر فعلا منتفی است. گروه تجاری ALJ دیگر سرمایه گذار مهم ریوین محسوب می شود.

rivian

همانگونه که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، ریوین تاکنون از دو مدل الکتریکی با نام های R1S و R1T رونمایی کرده که اولی یک شاسی بلند هفت نفره و دومی پیکاپی به اصطلاح دو کابین است. هر دوی این مدل ها از پلتفرمی مشترک برخوردار بوده و مسافت قابل پیمایشی بیش از 400 مایل (643 کیلومتر) دارند. انتظار می رود نسخه نهایی این خودروها از اواخر سال آینده وارد فاز تولید شوند.

با توجه به عرض اندام تسلا در سال های اخیر و جذابیت صنعت خودرو برای استارتاپ های آمریکایی، به نظر می رسد که شاهد شکل گیری موج جدیدی از صنعت خودروسازی آمریکا هستیم و حالا باید دید که کمپانی عظیم و موفقی مانند آمازون تا چه حد می تواند زمینه را برای ایجاد یک غول تازه در صنعت خودروسازی جهان فراهم آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    همین که مستقل موند خیلی خوبه

مطالب پیشنهادی