ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم اپل
تکنولوژی

طرح دو فوریتی مجلس ایران برای تحریم اپل

خبرنگاران پارلمانی خبرگزاری‌های کشور گزارش داده‌اند که در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان در حال تدوین طرحی دو فوریتی برای تحریم شرکت آیفون از سوی کشورهای اسلامی هستند. گفتنیست رئیس کمیسیون ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۷

خبرنگاران پارلمانی خبرگزاری‌های کشور گزارش داده‌اند که در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان در حال تدوین طرحی دو فوریتی برای تحریم شرکت آیفون از سوی کشورهای اسلامی هستند.

گفتنیست رئیس کمیسیون امنیت ملی پیش از این اعلام کرده بود که ۱۵ طرح برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران تدوین شده است که به تدریج در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تحریم اپل

پیش از این شرکت اپل برای بسیاری از برنامه‌های اپ استور محدودیت‌هایی را ایجاد کرده بود و در حال حاضر بر اثر این محدودیت‌ها، برخی اپلیکیشن‌های ایرانی نیز از کار افتاده‌اند. گرچه بسیاری از کارشناسان بارها تاکید داشته‌اند که تحریم‌های اپل صرفا به برنامه‌های ایرانی مربوط نمی‌شود؛ با این وجود بسیاری از دولتمردان و مسئولین وقت اقدام اپل را اقدامی ضد ایرانی خوانده‌اند. به عنوان مثال رییس مرکز ملی فضای مجازی در حاشیه پنجمین نشست فضای مجازی پاک به دیجیاتو گفته بود:

«اپل نباید نگران مشاغل ایرانی باشد، بلکه ما باید نگران باشیم. ما باید از اپل تعهد کافی می‌گرفتیم که نگرفتیم ما باید از حقوق شهروندان‌مان دفاع می‌کردیم که نکردیم. همین خطر هم روی سایر محصولات آمریکایی در کشور ما وجود دارد.»

«ابوالحسن فیروزآبادی»، رییس مرکز ملی فضای مجازی، اقدام اپل را یک اقدام سازمان یافته معرفی کرده بود و تاکید داشت که باید این اقدام جوابیه داشته باشد:

«هم اکنون محصولات آمریکایی به صورت سرور، روتر و سوئیچ و سایر محصولاتی که در رابطه با فضای مجازی کاربرد دارند، در حال استفاده هستند بدون آنکه طرف آمریکایی تعهدی در نگهداری و پشتیبانی و سرویس‌ها و خدماتی که در آینده روی آنها قرار بگیرد داشته باشد. منتها تا امروز ما از سوی آنها شاهد اقدام تعرضی نبوده‌ایم اما اپل شرکتی بوده که اقدام تعرضی انجام داده است. یعنی به صورت ناگهانی در یک شب تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های ایرانی را از مدار خارج کرد که نشان می‌دهد این یک اقدام سازمان یافته است و نه یک اقدام عادی شرکتی و ما اینطور تلقی می‌کنیم که این یک اقدام سیاسی است.»

پیش از این محمد جواد آذری جهرمی نیز اعلام کرده بود بعد از این تحریم‌ها بسیاری از کاربران ایرانی آیفون خود را خاموش کردند. وزیر ارتباطات کشورمان اعلام کرده بود که اپل کارایی خود را در ایران از دست داده و دیگر بازاری ندارد چرا که مردم به سمت استفاده از برنامه‌های ایرانی پیش رفته‌اند. او آخرین آمار گوشی‌های خاموش شده آیفون در ایران را چنین اعلام کرده بود:

«سازمان رگولاتوری در گذشته گزارش می‌داد روزی ۷ هزار گوشی اپل وارد شبکه می‌شود، اما وقتی گزارش ۵ روز منتهی به حذف اپلیکیشن‌ها را به من داد متوجه شدیم که نه‌تنها ۷ هزار گوشی به شکل روزانه فعال نمی‌شود، بلکه در این چند روز ۷۰ هزار گوشی خاموش شده‌اند. این نشان می‌دهد چسبندگی سرویس‌های ایرانی و ارائه خدمات به مردم رونق پیدا کرده است. این ها نشانه‌های رشد در داخل کشور است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • setareh trance
    setareh trance | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    این دیگه خیلی عجیبه شرکت اپل خودش اعلام کرده که هیچ علاقه ای برای فعالیت و فروش محصولاتش در ایران نداره جز اون حتی اعلام کرده بود محصولاتی که از اپل وارد ایران شده و در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته همه از بازار سیاه بوده واقعا چه اهمیتی داره محصولات اپل تحریم بشن یا نشن مثلا گوشی یا مانیتور یا لپ تاپ هاش خیلی ارزونه ؟؟! اصلا کی پول خریدش و داره ! تحریم بشه یا نشه فرقی به حال مردم نداره فقط چند تا حرکت دهن پر کن میخواید انجام بدید و همین راحت بگم هیچ کاری از دستتون بر نمیاد چوب دو سر طلا

  • Thirteen
    Thirteen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    مردم بیدار بشید کل ایران چین گرفته، حتی سیاسیون و مراجع تقلید
    اونوخ شما راجب چه چیزا بحث میکنید
    واقعأ مثل کبک سرمون کردن زیر برف ?

    • Arsin
      Arsin | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

      برو بسوز. همین که هست.

      • a_041
        a_041 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

        برادران ارزشی چقدر بی کارن دائم در حال ایجاد پروفایل فیکن که بگن هم فکرای ما هم زیادن و ما هم نظراتمون لایک میخوره

      • آریا
        آریا | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

        U+1F4A9

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی