ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک در کنفرانس F8 از تغییرات اپلیکیشن موبایل خود رونمایی کرد

در کنار رونمایی از نسخه جدید و کم‌حجم فیسبوک مسنجر و اعلام قابلیت‌هایی جدید برای اینستاگرام و واتس اپ، فیسبوک از تغییر و تحولات اپلیکیشن موبایل خود نیز در کنفرانس F8 پرده برداشت. تمرکز اصلی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در کنار رونمایی از نسخه جدید و کم‌حجم فیسبوک مسنجر و اعلام قابلیت‌هایی جدید برای اینستاگرام و واتس اپ، فیسبوک از تغییر و تحولات اپلیکیشن موبایل خود نیز در کنفرانس F8 پرده برداشت.

تمرکز اصلی در اپلیکیشن جدید فیسبوک روی گروه‌های کاربری بوده ضمن این که راهکارهایی هم برای ایجاد ارتباط آفلاین میان کاربران در نظر گرفته شده است. در اپلیکیشن به‌روزرسانی شده کاربران می‌توانند راحت‌تر از همیشه به گروه‌ها دسترسی پیدا کرده و در آن‌ها عضو شوند.

در همین راستا با اشاره روی تب گروه‌ها فیدی از تمام گروه‌هایی که کاربر در آن عضو شده به نمایش در می‌آید. همچنین کاربران از این به بعد می‌توانند در فید اصلی فیسبوک انتظار دیدن محتوای بیشتری از گروه‌های کاربری داشته باشند.

مضاف بر این به بعضی گروه‌ها هم قابلیت‌های ویژه‌ای اضافه خواهد شد. به عنوان مثال اعضای گروه HealthSupport می‌توانند در مورد وضعیت سلامتی خود پست‌های مخفی ارسال کرده و از مشورت دیگران کمک بگیرند. همچنین در گروه‌های کاری اعضا می‌توانند به کارفرما پیام داده و از طریق فیسبوک برای استخدام در شغل مورد علاقه‌شان اقدام نمایند.

فیسبوک

گروه‌های گیمری هم حالا به ویژگی چت جدیدی مجهز شده‌اند، و امکانی فراهم شده که کاربران هنگام تماشای ویدیوهای زنده بتوانند به اطلاعات بیشتری در مورد کالاهای تبلیغ شده دست پیدا کنند.

همچنین در راستای تقویت گروه‌های کاربری امکانات ویژه‌ای هم برای یافتن دوست در اپلیکیشن فیسبوک در نظر گرفته شده است. اما تغییر بعدی مربوط به تب رویدادهاست که حالا اتفاقات دور و اطرافتان را به اطلاع شما رسانده و رویدادهایی را برای شرکت کردن به شما پیشنهاد می‌کند.

اما در نهایت، کاربران آمریکایی استفاده کننده از بازارچه (مارکت‌پلیس) فیسبوک در آینده نزدیک قادر به فرستادن مرسوله‌های خود به سراسر ایالات متحده و دریافت مستقیم هزینه از پلتفرم امن این شبکه اجتماعی خواهند بود.

بعضی تغییراتی که تا اینجا به آن‌ها اشاره کردیم در اپلیکیشن فیسبوک اعمال شده‌اند، اما بعضی دیگر طی هفته‌های آینده به دست کاربران خواهند رسید. بنابر آخرین آمار اعلام شده «روزانه» بیش از 2.1 میلیارد نفر از محصولات خانواده فیسبوک (شامل خود فیسبوک، واتس اپ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام) استفاده می‌کنند که همین آمار در استفاده «ماهانه» به 2.7 میلیارد نفر می‌رسد.

با این وجود فیسبوک همچنان پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و احتمالا در آینده‌ نزدیک به جرم فروش مخفیانه اطلاعات 87 میلیون کاربر خود از سوی دادگاه به پرداخت جریمه‌ای مابین 3 تا 5 میلیارد دلار محکوم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی