ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Poemportraits / هوش مصنوعی
تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل سلفی شما را به یک پرتره شاعرانه بدل می کند

گوگل همواره از حامیان پروژه های عجیب و غریب و نوآورانه ایست که با کمک هوش مصنوعی انجام می شوند و تازه ترین تلاش آن در این زمینه نیز در نوع خود بسیار خلاقانه است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

گوگل همواره از حامیان پروژه های عجیب و غریب و نوآورانه ایست که با کمک هوش مصنوعی انجام می شوند و تازه ترین تلاش آن در این زمینه نیز در نوع خود بسیار خلاقانه است.

PoemPortraits اپلیکیشنی تحت وب است که این کمپانی به تازگی با کمک هوش مصنوعی معرفی کرده؛ عملکرد آن هم به این صورت است که شما کلمه پیشنهادی تان را در اختیارش قرار می دهید و بعد برنامه آن کلمه را در قالب شعری با سبک قرن نوزدهم را روی یکی از سلفی های شما می گذارد. در واقع این اپلیکیشن یک فیلتر اینستاگرامی است که با چند بیت شعر ساخته شده توسط هوش مصنوعی ادغام شده است.

هوش مصنوعی

PoemPortraits در کل برنامه ای عجیب و در عین حال جالب است و صرف اندکی زمان در آن ارزشش را دارد. تصویری که در بالا مشاهده می کنید با استفاده از کلمه malfeasance به معنای شرارت ساخته شده و متعلق به کیانو ریوز هنرپیشه، تهیه کننده و کارگردان کانادایی است.

اما اپلیکیشن PoemPortraits را می توان محصول همکاری لابراتوار هنر و فرهنگ گوگل، راس گودوین (برنامه نویس) و اس دولین (هنرمند و طراح صحنه) دانست که با خیلی ها همکاری داشته است؛ از تئاتر ملی انگلستان گرفته تا کانیه وست، بیانسه و ادل.

میدان شیر لندن

برای اجرای این پروژه در مرحله نخست راس نرم افزاری را طراحی کرد که شعر می نوشت. او در واقع نوعی شبکه عصبی یادگیری عمیق را با استفاده از اشعار قرن نوزدهم (شامل ۲۵ میلیون کلمه) آموزش داد. این شبکه در ادامه دیتای دریافتی اش را کنکاش می کند و بعد در پاسخ به کلمه ورودی کاربر متنی را ارائه می کند.

دولین در ادامه این ماشین کوچک تولید کننده شعر را درون تعدادی فریم ورک فیزیکی از جمله مجسمه شیر در میدان Trafalgar لندن و غرفه عکاسی یک مهمانی در گالری Serprntine قرار داد.

 اپلیکیشن تحت وب PoemPortraits در واقع نوعی نسخه دیجیتالی از قاب عکس است و آنطور که دولین در مطلب خود نوشته اشعاری که می سازد گاهی بسیار کنایه آمیز و در مواقعی کاملا بی معنا و مفهوم هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی