ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات های نرم ناسا
علمی

ناسا برای انجام کارهای سخت روی ماه و مریخ ربات های نرم توسعه می دهد

ربات های نرم که در آینده به فضا خواهند رفت احتمالا خیلی به آنچه تاکنون در فیلم های سینمایی دیده ایم شباهت نخواهند داشت؛ و بیشتر شبیه کرم های بزرگ خواهند بود. [digipullqoute place="left"]آینده ربات های ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

ربات های نرم که در آینده به فضا خواهند رفت احتمالا خیلی به آنچه تاکنون در فیلم های سینمایی دیده ایم شباهت نخواهند داشت؛ و بیشتر شبیه کرم های بزرگ خواهند بود.

آینده ربات های فضایی احتمالا هیچ شباهتی به تصوراتمان نخواهد داشت

دو کارآموز به نام های «چاک سالیوان» و «جک فیتزپاتریک» از مرکز تحقیقات Langley ناسا، در حال طراحی ربات های نرم و انعطاف پذیری هستند تا در آینده بتوان کارهای سخت، خسته کننده و کثیف را در فضا، ماه و حتی مریخ به آن ها سپرد.

این ربات ها از ظاهر خشن و پر زاویه آن هایی که در فیلم های علمی تخیلی حضور دارند بی بهره اند. محققان در حال طراحی محرک هایی با پوسته سیلیکون نرم هستند که قابلیت انقباض، انبساط و خم شدن دارند.

«فیتزپاتریک»، کارآموز ناسا در این باره گفت:

وقتی این ربات نرم را تحریک می کنید طرز استفاده تان از خواص ماده عوض می شود. تغییر شکل لاستیک از حالت تخت به چیزی مثل یک انگشت ماهیت ماده را دگرگون می کند.

این موضوع در ویدئوی زیر آشکار است:

این ربات ها بیشتر شبیه موجودات زنده عمل می کنند، و حرکتشان بر مبنای میزان هوای پمپ شده درون مخازنشان است. محققان آینده ای را می بینند که این ربات های نرم روی سطح ماه حرکت می کنند و مشغول ساخت پناهگاه های موقت اند.

ربات های نرم ناسا
ماهی نرمی که دانشگاه MIT توسعه داده بود

علاقه ناسا به ربات های نرم بخشی از یک برنامه بزرگتر است. دانشگاه MIT نیز اوایل سال 2018 از یک ربات ماهی بسیار طبیعی رونمایی کرده بود. علاوه بر این، دانشمندان در حال کار روی نوعی از فلز مایع کشسان هستند که در این صنایع کاربرد خواهد داشت. ارتش آمریکا نیز در حال توسعه ربات هایی انعطاف پذیر با الهام از ساختار بدن بی مهرگان است.

ربات های نرم ناسا هنوز راهی طولانی تا فرستاده شدن به مدار زمین یا سیارات دیگر پیش رو دارند، اما خبر از آینده ای هیجان انگیز می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی