ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلیغات موبایلی
نرم افزار و اپلیکیشن

افزایش ۱۵۹ درصدی تعداد اپ‌های جعلی با اهداف تبلیغاتی

سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات موبایلی به سرعت در حال افزایش است اما این رشد سریع به گسترش اپ های جعلی با اهداف تبلیغاتی منجر شده است. سال گذشته برای نخستین بار هزینه صرف شده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۲

سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات موبایلی به سرعت در حال افزایش است اما این رشد سریع به گسترش اپ های جعلی با اهداف تبلیغاتی منجر شده است.

سال گذشته برای نخستین بار هزینه صرف شده برای تبلیغات موبایلی از تلویزیون پیشی گرفت. پیش بینی های کارشناسان حاکی از این است که تا پایان ۲۰۱۹ سرمایه گذاری در این زمینه به ۸۷ میلیارد دلار و تا دو سال دیگر به رقم سرسام آور ۲۰۱ میلیارد دلار می رسد. با این حال این رشد شگفت انگیز اثراتی منفی نیز به دنبال داشته است.

برآوردهای موسسه تحلیلگر  DoubleVerify حاکی از این است که کلاهبرداران با سو استفاده از افزایش سرمایه گذاری در این زمینه به توسعه اپ های جعلی یا آلوده به تبلیغات پنهانی روی آورده اند تا جایی که ۵۰ درصد آگهی ها هرگز دیده نمی شوند. این کلاهبرداری که نشانه ای از کاهش آن هم دیده نمی شود، زیان سنگینی را به کسب و کارها وارد کرده است.

بر این اساس بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تعداد اپ های جعلی با اهداف تبلیغاتی ۱۵۹ درصد بیشتر شده است. ۵۷ درصد از این اپلیکیشن ها در دسته بازی و ابزارهای کاربردی قرار می گیرند. تبلیغات موبایلی

به گفته DoubleVerify از سال ۲۰۱۷ تا کنون بازخوردهای ترافیک نامعتبر در اپ های موبایل سالیانه دو برابر شده. این مساله به کسب و کارها لطمه جدی می زند چرا که این بازخوردها به خرید از سایت هدف یا جذب مشتری منجر نمی شوند.

اوایل سال ۲۰۱۹ «ترند میکرو» با انتشار گزارشی مدعی شد که بیش از ۹ میلیون کاربر اندروید اپلیکیشن‌ هایی را از پلی استور نصب کرده‌اند که چیزی جز تبلیغ افزار نبوده‌اند. این بدافزارها که تعدادشان به ۸۵ مورد می‌رسید، آگهی ها را در پس‌زمینه گوشی اجرا می کردند و تعدادی دیگر چیزی جز تبلیغات نمایش نمی دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی