ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تجدید نظر مدیران ب ام و در تولید خودروهای سریع دو دیفرانسیل

چندسال پیش که بی ام و با عرضه اولین محصول دیفرانسیل جلو خود از سوی طرفداران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، ولی این پایان ماجرا نبود، اوضاع زمانی بدتر شد که محصولات رده بالایی ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

چندسال پیش که بی ام و با عرضه اولین محصول دیفرانسیل جلو خود از سوی طرفداران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، ولی این پایان ماجرا نبود، اوضاع زمانی بدتر شد که محصولات رده بالایی چون M5 نیز به مرور به سیستم xDrive مجهز شدند. هرچند بی ام و در سیستم xDrive قابلیت استفاده از دیفرانسیل عقب را نیز تعبیه کرده بود اما باز هم نتوانست نظر طرفداران مدل های دیفرانسیل عقب خود را کاملا جلب کند.

حالا خبر های خوبی در خصوص سیستم های انتقال قدرت این کمپانی به گوش می رسد. به نظر می رسد باوارایایی ها هنوز هم محصولات دیفرانسیل عقب در زیر آستین خود پنهان کرده اند. براساس مصاحبه ای که اخیرا با Markus Flasch، یکی از اعضای هییت مدیره بخش M صورت گرفته است، محصولات دیفرانسیل عقب جدیدی از سوی بی ام و راهی بازار خواهند شد.

طبق صحبت های Markus Flasch، نسخه دیفرانسیل عقب جدید مدل M3 به همراه یک جعبه دنده دستی در راه است. البته به نظر می رسد که شاهد استفاده از xDrive در مدل M3 نیز خواهیم بود. به علاوه مدل Competition نیز برای M3 در راه است.

به تازگی Tobias Moers، رییس بخش AMG مرسدس بنز اعلام کرده است که تمام محصولاتی که در Affalterbach متولد می شوند از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده می کنند تا بتوانند عملکرد بهتری از خود نشان بدهند. این در حالی است که باواریایی ها هنوز بر کارآمد بودن دیفرانسیل عقب حداقل در سگمنت های خاصی معتقدند.

مسلما برای خودرو های سایز بزرگ و متوسط که در تمام روز های سال استفاده می شوند سیستم چهار چرخ متحرک کارآمد تر است، اما در مورد خودرو های کوچک تر و ارزان تر لاین M همانند M2 ،M3 و M4 که معمولا به عنوان یک خودرو اسپرت کاربرد دارند، استفاده از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ایده بدی به نظر نمی رسد. به عقیده Markus Flasch حتی برای آنهایی که خودرو های خود را هر روز سال نیز سوار می شوند باز هم سیستم دیفرانسیل عقب در نسخه های دارای تکنولوژی xDrive جوابگو خواهد بود.

با این اوصاف به نظر می رسد بی ام و بر اصل خود باقی خواهد ماند و شاهد تولید خودروهای دیفرانسیل عقب لاین M این کمپانی در آینده ای نزدیک خواهیم بود. بی ام و در تلاش است تا به لطف سیستم xDrive طرفداران مدل های دیفرانسیل عقب خود را نیز راضی نگه دارد. نمونه بارز این تلاش مدل M5 است که تا حدودی از پس راضی نگه داشتن طرفداران خود بر آمده است. گفته می شود از این سیستم در M8 نیز استفاده خواهد شد.

بی ام و

Markus Flasch خبر بازگشت مدل های Cs را نیز تایید و عنوان کرده است که این مدل ها دیگر صرفا خودروهای کوپه را شامل نخواهند شد و در واقع جای تعجب نیست اگر در آینده یک SUV با نشان CS معرفی شود. مدل های CSL که کاراکتر اصلی و خفیف مدل های مسابقه ای  M POWER در آنها نهفته بوده و اجازه تردد در خیابان ها را دارند نیز شامل این موضوع خواهند شد.

در حال حاضر تنها خودرویی که می توان ادعا کرد پتانسیل این موضوع را دارد M2 است. در اخباری که اخیرا نیز منتشر شده است خبر از تولد دوباره M در محصولات سری 1 و X2 شنیده می شود همچنین احتمال توقف سری Z4 M نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی