ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شنای کوتاه مدت در اقیانوس می‌تواند ساختار میکروبیوم پوست را تغییر دهد

یک مطالعه جدید نشان داده که مدت زمان کوتاهی شنا در اقیانوس می‌تواند ساختار میکروبیوم پوست افراد را حداقل برای 24 ساعت تغییر دهد. هنوز مشخص نیست که پیامدهای این تغییر میکروبیومی چیست اما نظریه ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

یک مطالعه جدید نشان داده که مدت زمان کوتاهی شنا در اقیانوس می‌تواند ساختار میکروبیوم پوست افراد را حداقل برای 24 ساعت تغییر دهد. هنوز مشخص نیست که پیامدهای این تغییر میکروبیومی چیست اما نظریه دانشمندان این است که تغییرات مذکور شاید فرد را مستعد پذیرش عفونت‌ها کند.

این تحقیق بر مبنای یک پژوهش اخیر انجام شده که در آن برای افرادی که در اقیانوس شنا کرده‌اند ریسک بالاتری در ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف درنظر گرفته بود.

میکروبیوم در واقع میکروارگانیسمی است که روی پوست انسان زندگی می‌کند و بر اساس تحقیقات قبلی، عفونت‌پذیری پوست را کاهش می‌دهد. در تحقیقی که انجام شد، 9 سوژه که میکروبیوم پوست آن‌ها قبلا اندازه‌گیری شده بود، 24 ساعت پس از یک شنای دقیقه‌ای در اقیانوس مجددا مورد بررسی قرار گرفتند.

میکروبیوم

نتایج نشان می‌داد که پس از شنا سطح میکروبیوم پوست افراد نسبت به قبل از شنا تغییر زیادی کرده و مجموعه باکتری‌هایی روی پوست آن‌ها مشاهده شد. این تغییرات تا 24 ساعت بعد همچنان باقی مانده بودند اما برای بیشتر سوژه‌ها مقدار میکروبیوم به حالت قبل از شنا برگشت.

در حال حاضر هنوز نظر قطعی درباره تاثیری که کم شدن میکروبیوم‌ها روی عفونت‌پذیری انسان دارند ارائه نشده و این مساله باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار بگیرد. علاوه بر این، سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور آب اقیانوس چنین تاثیری روی میکروبیوم‌های پوست دارد و چنین تاثیری پس از حمام دیده نمی‌شود. بنابراین می‌شود نتیجه گیری کرد که شاید باکتری‌های پاتوژنیکی که در آب اقیانوس وجود دارند باعث بروز این خطرات بالقوه می‌شوند.

در نهایت با توجه به عدم قطعیتی که در نتیجه‌گیری این تحقیق وجود دارد نباید منجر به این تفکر شود که شنا در آب اقیانوس برای سلامتی مضر است چرا که تحقیقات زیادی از مزایای شنا در آب‌های آزاد صحبت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۵ تیر ۱۳۹۸

    همین یک دلخوشی رو داشتیم شنا کردن در اقیانوس همینم آزمون گرفتن

مطالب پیشنهادی