ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل هواوی: اپل در حفاظت از داده‌های کاربران الگوی ماست

«رن ژنگفی»، مدیرعامل هواوی سیاست های اپل در زمینه حراست از داده های کاربران را الگویی برای کمپانی چینی عنوان کرده است. بنیانگذار هواوی طی گفتگو با فایننشال تایمز تاکید کرد همانطور که اپل داده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

«رن ژنگفی»، مدیرعامل هواوی سیاست های اپل در زمینه حراست از داده های کاربران را الگویی برای کمپانی چینی عنوان کرده است.

بنیانگذار هواوی طی گفتگو با فایننشال تایمز تاکید کرد همانطور که اپل داده های کاربران را به خاطر ریسک به خطر افتادن حریم خصوصی در اختیار دیگران قرار نمی دهد، این شرکت هم بر عدم ارائه داده های کاربران به دولت پکن پایبند است:

داده ها متعلق به کاربران است نه ما. اپراتورها باید همه کاربران را رهگیری کنند چون در غیر این صورت نمی توان تماس تلفنی برقرار کرد، پس رهگیری داده های کاربران وظیفه اپراتورها است. ما به عنوان تامین کننده تجهیزات هیچ داده ای را رهگیری نمی کنیم.

ژنگفی رفتار آمریکا با شرکت های فناوری را به رابطه بین مادر شوهر و عروس تشبیه می‌کند

این اولین باری نیست که ژنگفی لب به ستایش از اپل باز می کند. وی قبلا از علاقه خود به محصولات این شرکت و خرید آنها برای اعضای خانواده اش سخن به میان آورده بود. علاوه بر این در اوج نبرد تجاری کشورش با آمریکا با هرگونه تحریم احتمالی اپل در چین مخالفت کرده بود.

به گفته او اگر هواوی حتی یکبار دست به چنین کاری می زد، آمریکا با ارائه شواهد آن در سراسر دنیا کسب و کار آنها را به هم می ریخت:

در آن صورت ۱۷۰ کشور و منطقه ای که در حال حاضر مشغول فعالیت در آن هستیم، خرید تجهیزات از ما را متوقف را کرده و کمپانی از پا در می آمد.

تحریم های آمریکا این شرکت را با زیان قابل توجهی مواجه کرده که بر اساس برآوردها به ۳۰ میلیارد دلار افت درامد منجر می شود. این امر باعث شده ژنگفی با دیده تردید به اقدامات دولت ترامپ بنگرد:

حکومت پکن در فعالیت های تجاری کمپانی های آمریکایی دخالت نمی کند اما نمی دانم چرا دولت آمریکا با مدیریت ذره بینی کنترل بیش از حدی را بر این شرکت ها اعمال می کند. رفتار آنها شبیه مادر شوهرها است اما اگر دخالتشان از حد خاصی فراتر برود، عروس‌ها پا به فرار خواهند گذاشت.

بنیانگذار هواوی چند روز قبل هم در مصاحبه با نشریه فرانسوی مدعی شده بود که سیستم عامل هانگ منگ با تاخیر پردازش زیر ۵ میلی ثانیه نه تنها از اندروید و حتی MacOS سریعتر است، بلکه کاربردهای بسیار گسترده تری دارد و می توان از آن در روترها، سوییچ های شبکه، کامپیوترها و حتی مراکز داده استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amin Shirkavand
    Amin Shirkavand | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    شرکت اپل در خط اول جا افتاده.

  • Amin Shirkavand
    Amin Shirkavand | ۱۷ تیر ۱۳۹۸

    «رن ژنگفی»، مدیرعامل هواوی سیاست های در زمینه حراست از داده های کاربران را الگویی برای کمپانی چینی عنوان کرده است.

مطالب پیشنهادی