ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Lexus-RX_450h_F_Sport_2016
خودرو

لکسوس با ارایه خودروهای برقی از زبان طراحی جدیدی پیروی می کند

بیش از دو دهه است که تویوتا در زمینه خودروهای هیبریدی فعالیت می کند؛ با وجود چنین پیشینه زیادی، خودروساز ژاپنی تاکنون در برابر پیشرانه های تمام الکتریکی مقاومت نموده و از بکارگیری آنها در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

بیش از دو دهه است که تویوتا در زمینه خودروهای هیبریدی فعالیت می کند؛ با وجود چنین پیشینه زیادی، خودروساز ژاپنی تاکنون در برابر پیشرانه های تمام الکتریکی مقاومت نموده و از بکارگیری آنها در محصولاتش خودداری کرده است.

Prius-1-02

اما با استراتژی جدیدی که تویوتا و برند لوکس آن یعنی لکسوس در پیش گرفته اند، شاهد تغییراتی در پیشرانه مدل های تولیدی توسط ژاپنی ها خواهیم بود. بر اساس این استراتژی لکسوس در نظر دارد تا سال 2025 نسخه برقی شده تمامی محصولات خود را توسعه دهد.

کوجی ساتو (Koji Sato) معاون ارشد لکسوس در همایشی رسانه ای در این باره گفته:

ما مدل های هیبریدی، هیبریدی شارژی، تمام الکتریکی و پیل سوختی را در استراتژی خود در نظر گرفته ایم.

همانطور که مشاهده می کنید عبارت برقی شده (electrified) معنای گسترده ای داشته و پیشرانه هایی با تکنولوژی های متفاوت را در بر می گیرد. به گفته آقای ساتو این که چه مدلی کدام پیشرانه را دریافت می کند، به فاکتورهایی مثل تقاضای بازار و محدودیت های ساختاری بستگی دارد.

معاون ارشد لکسوس افزوده این برند به زودی سرمایه گذاری های عظیمی را در راستای توسعه پلتفرم های مخصوص خودروهای الکتریکی انجام خواهد داد. علاوه بر این تیم تحقیق و توسعه در زمینه موتورهای الکتریکی مستقل برای هر چرخ هم تحقیقات خود را آغاز خواهد کرد.

آنطور که آقای ساتو اشاره کرده موتور مستقل برای هر چرخ فعلا در مرحله ایده بوده و سال ها طول می کشد که لکسوس این ایده را پیاده سازی کند.

لکسوس

مساله حائز اهمیت دیگر اینکه کویچی سوگا (Koichi Suga) مدیر دپارتمان طراحی لکسوس از ایجاد تغییرات در زبان طراحی این برند لوکس خبر داده است. به اعتقاد آقای سوگا خودروهای الکتریکی در مقایسه با مدل های بنزینی به هوای کمتری نیاز دارند، به همین خاطر دیگر نیازی به جلوپنجره های بزرگی که باعث شهرت لکسوس شده، نخواهد بود.

البته آنطور که آقای سوگا اشاره کرده جلوپنجره دوکی شکل بخشی از شخصیت کمپانی بوده و روشی تکاملی برای آن اتخاذ خواهد شد. ظاهرا لکسوس چارچوب های زبان طراحی جدید را مشخص کرده، اما این چارچوب ها هنوز توسط آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا تایید نشده اند.

آقای ساتو در صحبت های خود افزوده لکسوس در نمایشگاه خودروی توکیو 2019 کانسپتی با تمرکز بر طراحی و آخرین تکنولوژی ها معرفی خواهد کرد. این کانسپت احتمالا نشان دهنده مسیر جدیدی که تیم طراحی لکسوس در پیش گرفته، خواهد بود. گفتنی است نمایشگاه خودرو توکیو دوم الی سیزدهم آبان ماه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی