ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افتتاح خط تولید آزمایشی پژو 301 ایران خودرو با موعد تحویل سال 99

ساعاتی پیش مراسم رونمایی از خط تولید آزمایشی پژو 301 با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مدیرعامل و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد. عادل پیرمحمدی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۵

ساعاتی پیش مراسم رونمایی از خط تولید آزمایشی پژو 301 با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مدیرعامل و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد.

پژو ۳۰۱

عادل پیرمحمدی معاون تحقیقات و مهندسی گروه صنعتی ایران خودرو، در حاشیه این مراسم با بیان این مطلب گفت: «خط تولید پژو 301 توان تولید 400 دستگاه خودرو در روز را خواهد داشت که در مرحله اول، سالانه 100 هزار دستگاه تولید خواهد شد و در مرحله دوم به 170 هزار دستگاه خودرو افزایش پیدا می کند. مرحله اول تولید پژو 301 را با داخلی سازی 60 درصدی آغاز می کنیم و در 7 یا 8 ماه آینده، با بهره گیری از ظرفیت زنجیره تامین 300 قطعه سازی، داخلی سازی را به مرز 80 درصد خواهیم رساند.»

پژو ۳۰۱
همچنین برای خودرو 301 ایرانی مجموعه پیشرانه‎ ec5 آماده شده است که برای نخستین بار در ایران‎خودرو استفاده می‌شود.

این موتور که بر اساس سری TU5 توسعه یافته است با قدرت بیشتر 114 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر با مصرف کمتر از مشخصات فنی به روز تری برخوردار است.

گیربکس دستی این خودرو نیز آماده تولید است و گیربکس اتوماتیک آن هم در آینده آماده تولید خواهد شد. ضمن این‎که ساخت مجموعه ترمز، شاسی، سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی، تنظیمات داخلی و بیرونی، داشبورد و سپرها در مرحله نهایی است و نمونه‌های آزمایشی آن ساخته شده است.

از جمله موارد داخلی سازی شده در این خودرو می توان استفاده از تایر بارز به جای میشلن، ترمز عقب کاسه ای به جای دیسکی و داخلی سازی وسیع تریم داخلی اشاره کرد.

همچنین تولید داخل کردن برخی از قطعات سیستم تعلیق نظیر مجموعه اکسل عقب، سیستم فرمان برقی، مجموعه های کنترل پایداری، کیسه های هوا، گیربکس اتوماتیک، مولتی مدیا و دوربین دنده عقب نیز برنامه های داخلی سازی وجود دارد.

پژو ۳۰۱

سورنا ستاری، معاونت علمی ریاست جمهوری در حاشیه این مراسم با انتقاد از رویکرد اخیر خودروسازان کشور اظهار کرد «نمی‌شود زمانی که در تحریم هستیم، به دنبال چینی‌ها برویم و وقتی تحریم‌ها برداشته شد، دنبال اروپایی‌ها باشیم بلکه صنعت خودرو باید هویت مشخصی داشته باشد. تا زمانی که به فکر واردات پلت‌فرم باشیم و مونتاژکار خودرو باشیم نمی‌توان اسم این کار را صنعت گذاشت، بلکه فقط کارخانه‌دار خواهیم بود.»

وی در پاسخ بیگلو به عنوان نماینده انجمن قطعه سازان از نبود زیر ساخت های صنعتی کشور در زمینه تولید ورق بدنه و محصولات پلیمری پلی آمیدی و عدم همکاری بانک مرکزی در تخصیص ارزهای وعده داده شده به عنوان چالش های مهم برای پیشرفت صنعت خودروسازی کشور یاد کرد.

در این خط تولید بدنه برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از تکنولوژی جوشکاری لیزر وCMT استفاده می شود.

پژو 301
خط تولید بدنه مجهز، به روز و چند منظوره در ایران خودرو که علاوه بر بدنه 301 قابلیت تولید هم زمان سایر محصولات ایران خودرو را نیز دارد، شامل 200 جیگ، 230 گان دستی و 24 ربات است که قطعات بدنه محصولات با استفاده از این تجهیزات تولید می شود.

فرآیند نصب تجهیزات این سالن بدنه سازی از اواخر سال 95 آغاز شده و نخستین بدنه در بهمن ماه سال 96 به تولید رسیده و تاکنون بیش از 70 بدنه در قالب فازهای مختلف پروژه تولید 301 تولید شده است. بیش از 38 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در راه اندازی این خط تولید صرف شده است.

زمان عرضه نسخه دنده دستی پژو 301 اواخر امسال با تیراژ 4000 دستگاه برای سال آینده با تیراژ 50000 دستگاه و با 80 درصد داخلی سازی خواهد بود و نمونه اتوماتیک این خودرو نیز با گیربکس شش سرعته در سال 99 راهی بازار می شود.

نخستین 301 ها از اردیبهشت 99 به دست مشتریان می رسد [به روز رسانی]

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره ی زمان تحویل نخستین 301 اعلام کرده است: «نخستین سری از 301 ایرانی در اردیبهشت ماه سال آینده به دست مشتریان خواهد رسید.»

هاشم یکه زارع، با اعلام این خبر در بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت از نخستین محصول جهاد خودکفایی ایران خودرو اظهار داشت: «محصول 301 تا کنون به 60 درصد ساخت داخل رسیده و با آغاز تولید انبوه در اواخر سال جاری، این میزان به 80 درصد خواهد رسید.»

وی در پاسخ به سوال وزیر صمت در زمینه موتور این محصول تصریح کرد: «حجم موتور 301، یک هزار و 600 سی سی، حداکثر قدرت آن 115 اسب بخار و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است. موتور EC5 محصول 301 با بیش از 80 درصد عمق ساخت داخل به مرحله تولید انبوه رسیده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • admiral_v
    admiral_v | ۲۶ تیر ۱۳۹۸

    یک شوآف از مدیران هفت خط ایران خودرو از آقای ستاری بعید بود در همچنین شو ایی حضور پیدا کنند

  • Mehran
    Mehran | ۲۴ تیر ۱۳۹۸

    مثلا میخوان بگن تو این تحریم خودکفا شدیم این اسمش یه چیز دیگست داداش

  • AK.۰۱۱۱
    AK.۰۱۱۱ | ۲۴ تیر ۱۳۹۸

    پراید رو نتونستند ملی و تولید داخلیش کنند، حالا این.... باز چه فیلمیه؟؟
    اصن بارز به جای میشلن؟؟ بقیه 60 درصدش رو چجوری جایگزین کردید؟؟
    لعنت بهتون!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی