ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک FPV
تکنولوژی

با عینک FPV ساخت DJI پرواز پهپادها را از دید اول شخص ببینید [تماشا کنید]

شرکت DJI از اولین سیستم دیجیتالی دید اول شخص (FPV) خود برای پهپادهای مسابقه ای رونمایی کرد. عینک با نمایشگر بسیار شفاف، تأخیر ناچیز، قابلیت ضد تداخلی بالا و برد 4 کیلومتری از ویژگی های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

شرکت DJI از اولین سیستم دیجیتالی دید اول شخص (FPV) خود برای پهپادهای مسابقه ای رونمایی کرد. عینک با نمایشگر بسیار شفاف، تأخیر ناچیز، قابلیت ضد تداخلی بالا و برد 4 کیلومتری از ویژگی های این سیستم هستند.

سیستم FPV که چند روز پیش خبر معرفی آن منتشر شد، از چهار قسمت کنترلر از راه دور، دوربین، ماژول یونیت هوایی برای انتقال امواج رادیویی و عینک تشکیل شده است.

سازنده تلاش زیادی کرده تا این سیستم ویژگی های یک سیستم آنالوگ را داشته باشد، بنابراین کاهش تأخیر دوسویه یکی از مهم ترین فاکتورها بوده و سازنده تأخیر این سیستم را تا 28 میلی ثانیه کاهش داده است (این تأخیر در سیستم قبلی ساخت این کمپانی 50 میلی ثانیه بود.)

به کمک سیستم FPV می توان فیلم های گرفته شده توسط دوربین پهپاد یا عینک را روی کارت حافظه SD ذخیره کرد. کاربر می تواند با گذاشتن عینک در برابر چشمان خود، مناظر را با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل در 120 فریم بر ثانیه مشاهده کند.

دوربین FPV نصب شده روی پهپاد قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1920 در 1080 پیکسل در 60 یا 120 فریم بر ثانیه را دارد و عینک نیز مناظر را با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل در 60 فریم بر ثانیه ذخیره می کند. می توان تصاویر ضبط شده توسط عینک را بلافاصله دید.

دوربین سیستم FPV سه حالت مسابقه ای، استاندارد و LED (برای مناطق کم نور) دارد. این سامانه می تواند از حداکثر هشت کانال 5.8 گیگاهرتزی پشتیبانی کند. به عبارت دیگر هشت پهپاد می توانند به طور همزمان به کمک یک سیستم پرواز کنند.

سیستم FPV در دو مدل برای خرید به بازار عرضه شده است؛ مدل FPV Fly More Combo با قیمت 929 دلار که در جعبه آن عینک، ماژول هوایی، دوربین، ریموت کنترلر و تمامی سیم و آنتن های مورد نیاز قرار گرفته. مدل ارزان قیمت تر FPV Experience Combo نیز که 819 دلار قیمت دارد، شامل عینک، دو دوربین و ماژول هوایی و تمامی سیم ها و آنتن های مورد نیاز برای پرواز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی