ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوئینگ ۷۳۷ مکس
تکنولوژی

بوئینگ ۷۳۷ مکس برای پرواز ایمن به کامپیوتر دوم مجهز می‌شود

مهندسان بوئینگ راه حلی برای پرواز دوباره هواپیمای ۷۳۷ مکس پیدا کرده اند که پس از چندین سقوط مرگبار زمین‌گیر شده است. تا کنون دلایل مختلفی برای سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس ذکر شده اما اصلی ترین آن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۷

مهندسان بوئینگ راه حلی برای پرواز دوباره هواپیمای ۷۳۷ مکس پیدا کرده اند که پس از چندین سقوط مرگبار زمین‌گیر شده است.

تا کنون دلایل مختلفی برای سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس ذکر شده اما اصلی ترین آن به خطاهای مرگبار در سامانه «افزایش مشخصه مانورپذیری هواپیما» یا MCAS باز می گردد. این سامانه در هواپیمای مذکور از اختیارات گسترده ای برخوردار بوده و بر اساس یک سنسور عمل می کرد. این تغییر که بی سر و صدا پیاده سازی شده بود، باعث تکان های شدید و سریع دماغه هواپیما می شد.

بوئینگ برای رفع این مشکل سنسور دوم را در این فرایند وارد کرد اما ظاهرا این تغییر کافی نبوده و حالا قرار از یک کامپیوتر دوم برای پردازش دقیق تر داده ها استفاده کند.

بوئینگ ۷۳۷ مکس

کامپیوتر دوم قرار است برای بررسی صحت کارکرد کامپیوتر اول و به عنوان سیستم افزونه (Redundancy) مورد استفاده قرار بگیرد. Redundancy یا افزونگی دارای شاخه های مختلفی در سخت افزار و در نرم افزار است اما هدفی جز افزایش تحمل پذیری مجموعه ندارد. این سیستم می تواند در قالب پشتیبان به محض از کار افتادن سیستم اصلی از وضعیت آماده به کار (استندبای) خارج شده و کنترل را از دست بگیرد. همچنین می توان از آن به عنوان ماژول اضافه برای کنترل تغییرات ورودی و خروجی بهره برد.

نرم افزار جدید بوئینگ ۷۳۷ مکس در صورتی که گزارش کامپیوترها با هم تناقض داشته باشد، خلبان را در جریان قرار می دهد. علاوه بر این بوئینگ از سطح دسترسی MCAS کاسته و خلبان در صورت لزوم می تواند سطح تکان های دماغه را کنترل کند.

سقوط های بوئینگ ۷۳۷ مکس و تلفات فاجعه آمیز آن اعتبار این هواپیما را به شدت زیر سوال برده و احتمالا پشت سر گذاشتن مجد تست های ایمنی توسط آن مدت ها به طول خواهد انجامید.

 

تماشا کنید: این هتل با شبیه‌ساز پرواز بوئینگ 737 میهمانان را سرگرم می‌کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی