ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیشنهاد جایزه ۲ میلیارد دلاری دولت آمریکا برای شرکتی که زودتر از بقیه به ماه برسد

روز گذشته ایلان ماسک با انتشار توییتی موافقت خود با طرح پیشنهادی Newt Gingrich (سیاستمدار آمریکایی) اعلام کرد؛ به موجب این طرح نخستین شرکت خصوصی که بتواند به ماه برود و سکونتگاهش را در آن مستقر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

روز گذشته ایلان ماسک با انتشار توییتی موافقت خود با طرح پیشنهادی Newt Gingrich (سیاستمدار آمریکایی) اعلام کرد؛ به موجب این طرح نخستین شرکت خصوصی که بتواند به ماه برود و سکونتگاهش را در آن مستقر کند جایزه ای دو میلیارد دلاری را از دولت آمریکا دریافت می کند.

این پیشنهاد که جزئیاتش نخستین بار توسط نشریه پولیتیکو منتشر شد حاصل هم اندیشی شماری از جمهوری خواهان، مشاوران ناسا و حتی هنرپیشه فقید مایکل جکسون است. هدف از مطرح نمودن این طرح نیز به حداقل رساندن بودجه دولتی برای اکتشافات فضایی است که با ارائه مشوق های مالی به شرکت های خصوصی ممکن می شود.

در این طرح پیشنهادی آمده است:

در گذشته برآورد شده بود که استقرار سکونتگاه های همیشگی در ماه هزینه ای بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار داشته باشد اما چندین شرکت خصوصی از برنامه های خود برای سفر به ماه خبر دادند. بنابراین ما حالا در موقعیتی هستیم که وسایل حمل و نقل و تجهیزات سکونتی را از شرکت های خصوصی آمریکایی با هزینه ای بسیار کمتر خریداری کنیم.

ماه
Newt Gingrich

طبق گفته یکی از مشاوران این طرح، جایزه دو میلیارد دلاری در نظر گرفته شده قرار است به دو قسمت تقسیم شود: یک میلیارد دلار آن به نخستین شرکتی تعلق می گیرد که یک سکونتگاه راحت و جادار برای انسان را به ماه انتقال دهد و یک میلیارد دلار دیگر هم به شرکتی می رسد که با موفقیت مدیریت این سکونتگاه را بر عهده بگیرد هرچند که گفته شده این جایزه تا ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا میکند.

جالب است بدانید Gingrich در جزئیات مربوط به طرح خود از شرکت های اسپیس ایکس تحت مدیریت ایلان ماسک، بلو اوریجین زیر نظر بزوس، بوئینگ و لاکهیدمارتین هم یاد کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنوز نظر رسمی خود را در این باره اعلام نکرده هرچند وی پیشتر ناامیدی خود را از میزان پیشرفت ناسا در این زمینه ابراز کرد. Jim Bridenstine رئیس ناسا اخیر گفته است که تا سال ۲۰۲۴ فضانوردان این سازمان به ماه می روند. این پروژه که آرتمیس نام گرفته بودجه ای بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

    جالبه اسمش پروژه ناسا آرتمیس هستش، که برگرفته از اولین زن ناخدای جهان است در نیروی دریایی ارتش ایران بوده، که در نبرد سالامیس فاتح یونان میشن

    • zk30353035
      zk30353035 | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

      آرتمیس یا دیانا الهه شکار و زمین خواهر آپولونه ، اونیکی شما میگین ارتمیس یکم هست و منظور ناسا آرتمیس الهه یونایی هستش

  • آریا
    آریا | ۲۹ مرداد ۱۳۹۸

    اسپیس اکس و لاکهیدمارتین شانس بیشتری دارند .

مطالب پیشنهادی