ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن گیکبنچ 5 منتشر شد؛ تغییرات اساسی در تست ها و امتیازدهی

کمپانی PrimateLabs اپلیکیشن محبوب بنچمارک خود یعنی گیکبنچ را به نسخه 5 به روز رسانی کرد. در آپدیت جدید محاسبات GPU و CPU تغییر پیدا کرده و چالش هایی که دیوایس ها حین اجرای آخرین ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

کمپانی PrimateLabs اپلیکیشن محبوب بنچمارک خود یعنی گیکبنچ را به نسخه 5 به روز رسانی کرد.

در آپدیت جدید محاسبات GPU و CPU تغییر پیدا کرده و چالش هایی که دیوایس ها حین اجرای آخرین نسخه از اپ ها با آنها روبرو می شوند را شبیه سازی می کند. برای این کار از تکنولوژی هایی همچون یادگیری ماشینی، واقعیت افزوده و عکسبرداری محاسباتی استفاده می شود.

بنچمارک CPU در اپلیکیشن جدید مدهای مختلفی برای بنچمارک های چند ریسمانی داشته و اجازه می دهد تا ریسمان ها به جای فعالیت روی چند مشکل، در همکاری با یکدیگر به حل یک مشکل بپردازند. اپلیکیشن جدید توانایی محاسبه اپلیکیشن های چند ریسمانی مختلف در کامپیوترهای شخصی را هم دارد.

گیکبنچ 5

گیکبنچ 5 در زمان اجرای تست از رم بیشتری استفاده می کند تا بتواند تأثیر مقدار حافظه رم روی کارایی پردازنده اصلی را در پرچمداران جدید بهتر نشان دهد

برای محاسبات مربوط به GPU نیز بنچمارک Compute از Vulkan، Metal, CUDA و OpenCL پشتیبانی می کند. رابط کاربری نیز تغییر کرده و حالا به طور کامل از حالت تاریک در macOS موهاوی و بعد پشتیبانی می کند. پشتیبانی از حالت تاریک اواخر سال جاری میلادی به iOS 13 نیز خواهد آمد.

گیکبنچ 5 هم اکنون برای ویندوز، لینوکس، macOS و iOS منتشر شده و اواخر هفته جاری برای اندروید نیز منتشر خواهد شد. البته پشتیبانی از پردازنده ها و سیستم عامل های 32 بیتی در گیکبنچ 5 متوقف شده است.

تا 10 سپتامبر (19 شهریور) گیکبنچ 5 و گیکبنچ 5 پرو برای macOS به ترتیب به قیمت 7.49 و 49.99 دلار قابل خرید خواهند بود. همچنین تا آن زمان می توان از این اپلیکیشن به طور رایگان در iOS استفاده کرد. گیکبنچ 5 پرو برای این سیستم عامل با احتساب تخفیف 4.99 دلار و پس از اتمام تخفیف 9.99 دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی