ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bugatti-chiron-sport-built-for-top-speed-run (2)
خودرو

قدرتمند ترین خودروهای جهان؛ با 17 ابرخودرو چند صد اسب بخاری آشنا شوید

15 سال پس از عرضه بوگاتی ویرون 1000 اسب بخاری، دنیای خودروسازی با یک انقلاب عظیم و شگرف در زمینه ساخت ابرخودروهای میلیون دلاری مواجه شد. در ادامه ابرخودروهای برقی نیز به این بازی دامن ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

15 سال پس از عرضه بوگاتی ویرون 1000 اسب بخاری، دنیای خودروسازی با یک انقلاب عظیم و شگرف در زمینه ساخت ابرخودروهای میلیون دلاری مواجه شد. در ادامه ابرخودروهای برقی نیز به این بازی دامن زدند و به دلیل پیشرفت های شگرف فن آوری دیدن رقم همچون 1000 و حتی 2000 اسب بخار چندان جای تعجب ندارد.

bugatti-centodieci (32)
به تفاوت ها و شباهت های جلوپنجره شیرون، چنتودیچی و EB110 دقت کنید

در نتیجه کلاس بندی جدیدی تحت عنوان "megacars" نیز برای خودروهایی که توانایی قرار دادن بیش از 1500 اسب بخار بر روی چرخ را دارند به وجود آمد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قدرتمندترین خودروهای جهان که به صورت رسمی توسط ابرخودروسازان معرفی شده اند.

رضوانی تانک X: بیش از 1000 اسب بخار احتراق داخلی

قدرتمندترین شاسی بلند جهان متعلق به رضوانی با مالک ایرانی آن است. رضوانی این شاسی بلند را با الهام از جت های جنگنده همانند دیگر مدل های خاص این شرکت طراحی کرده است که از موتور 6.2 لیتری سوپرشارژر شده V8 دوج دیمن نیرو می گیرد. رضوانی قابلیت تجهیز این شاسی بلند به بمب دودزا، دوربین حرارتی، دستگیره درب برقی و قابلیت ادامه حرکت حتی با منفجر شدن لاستیک ها دارد.

اطلاعات بیشتر از رضوانی تانک X را در اینجا بخوانید

مرسدس AMG “Project One” هیبریدی

ابرخودروی مورد انتظار مرسدس بنز با برچسب قیمت 2.72 میلیون دلاری دیگر خودروی لیست ماست که قرار است تجربه خودروهای فرمول یک مرسدس بنز را بر روی جاده برای مخاطبان ثروتمند خود شبیه سازی کند. موتور 1.6 لیتری 6 سیلندر توربوشارژر که به صورت مستقیم از مدل های فرمول یک مرسدس بنز به عاریت گرفته شده است توانایی تولید حداکثر قدرت 510 اسب بخار را دارد. به مدد یک موتور الکتریکی 120 اسب بخاری که توربوشارژر را به حرکت در می آورد و یک موتور الکتریکی دیگر با حداکثر قدرت 160 اسب بخار تنها چرخ های عقب به حرکت در می آید. دو موتور الکتریکی دیگر با قابلیت دور خوردن به میزان 50.000  rpm  نیز در محور جلو استفاده شده است. مرسدس مدعی است که این ابرخودرو برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به کمتر از 6 ثانیه زمان نیاز دارد.

البته عرضه مدل نهایی این ابرخودروی مرسدس بنز به دلیل مشکلات استفاده از موتور فرمول یک در خودروهای شهری به تعویق افتاده است و زمان عرضه و قدرت نهایی آن توسط مرسدس بنز مشخص نشده است.

اطلاعات بیشتر از مرسدس AMG Project One را در اینجا بخوانید.

هیسپانو سویزا کارمن: 1019 اسب بخار برقی

هیسپانو با وجود این که به قدرت این مدل سویزا کارمن به نسبت مدل های پیشین اضافه نکرده است اما در بخش طراحی داخلی سنگ تمام گذاشته تا تجربه لوکسی را به مخاطب خود ببخشد.

هیسپانو از درب های گالوینگ استفاده کرده که ریشه در مدل تاریخی عرضه شده این شرکت در سال 1938 میلادی دارد. هیسپانو از یک شاسی تمام کربنی در ساخت این ابرخودرو استفاده کرده است که پیش از این در کمتر ابرخودرویی مورد استفاده قرار گرفته است.

اطلاعات بیشتر از هیسپانو سویزا کارمن را در اینجا بخوانید.

مک لارن اسپیدتیل: 1036 اسب بخار هیبریدی

جانشین معنوی سریع ترین خودروی قرن 20 میلادی یعنی مک لارن F1 با طراحی عجیب داخلی خود که دارای 3 صندلی و قرارگیری راننده در بخش میانی و جلوتر از دو سرنشین دیگر است اسپیدتیل نام گرفته است که مک لارن را با نقدهای متفاوتی پس از رونمایی از آن مواجه کرد. این ابرخودرو توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را دارد و مهم ترین ویژگی آن علاوه بر دارا بودن 3 صندلی، طراحی خاص و آیرودینامیک گونه بدنه است. اسپویلرهای محرک و هیدرولیکی آن نیز یکی از ویژگی های اختصاصی است که مک لارن از آن بهره برده است.

اطلاعات بیشتر از مک لارن اسپیدتیل را در اینجا بخوانید.

آریا اف ایکس ای: 1150 اسب بخار هیبریدی

برخلاف نام این خودرو که به نظر ایرانی می آید محل توسعه اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد. در واقع ریشه نام این خودرو به یک نوت موسیقی برمی گردد و شرکت سازنده دارای مالک ایرانی نیست. آریا FXE یک ابر خودرو هیبریدی با ظاهر بسیار خشن بوده که از طراحی جنگنده F-22 رپتور الهام گرفته است. این خودرو از یک موتور 6.2 لیتری سوپرشاررژر V8 نیرو می گیرد و به مدد دو موتور الکتریکی در محور جلو عملکردی مشابه با مک لارن P1 و پورشه 918 دارد.

اطلاعات بیشتر از آریا FXE را در اینجا بخوانید.

آستون مارتین والکری: 1160 اسب بخار هیبریدی

همکاری آستون مارتین با طراح شهیر خودروهای فرمول یک ردبول یعنی آدرین نویی آیرودینامیک ترین خودرو و نزدیک ترین طراحی به مدل های فرمول یک را شکل داده است. این شاهکار طراحی از موتور 6.5 لیتری V-12 ساخت کازورث بهره می برد که به تنهایی توانایی تولید 1000 اسب بخار را بدون استفاده از هرگونه پرخورانی همچون توربوشارژر و سوپرشارژر دارد. والکری یکی از خاص ترین و مورد انتظار ترین ابرخودروهای حاضر در این لیست است و ابرخودروی محبوب نگارنده در این لیست نیز به شمار می رود.

اطلاعات بیشتر از آستون مارتین والکری را در اینجا بخوانید.

زنوو تی اس ار-اس: 1177 اسب بخار احتراق داخلی

خاص ترین ویژگی این ابرخودروی هلندی، بال عقب با قابلیت تغییر زاویه و ارتفاع به کمک ساختار هیدرولیکی آن است که تقریبا در هیچ یک از خودروهای حاضر در این لیست مشاهده نمی شود. بر سر پیچ ها با بالا بردن ارتفاع بال در سمت چرخ داخل پیچ، نیروی رو به پایین و چسبندگی چرخ افزایش می یابد. این فرآیند در عمل بشدت جذاب و تماشایی است. موتور 5.8 لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر نیروی عظیم مورد نیاز این ابرخودرو را تولید می کند و نبود هیچ گونه سیستم کمکی برقی باعث می شود تا یکی از سریع ترین قواهای محرکه مکانیکی را طبق ادعای زنوو داشته باشیم.

اطلاعات بیشتر از زنوو TSR-S را در اینجا بخوانید.

آلتیما ار اس: 1200 اسب بخار احتراق داخلی

RS به دلیل دارا بودن دو ویژگی ابرخودروی خاصی است. اول آن که با یک خودرو کیت (بدنه و شاسی جدا) طرف هستیم. دلیل دوم نیز قیمت بسیار معقول آن به نسبت دیگر مدل های حاضر در این لیست است. این شرکت انگلیسی مدل پایه با موتور ضعیف تر این مدل را تنها با قیمت 120 هزار دلار به فروش می رساند. اما قوی ترین مدل آن مجهز به موتور V8 معروف شورولت با کد LT5 و همراهی سوپرشارژر است که توانایی تولید 1200 اسب بخار قدرت را دارد. این ابرخودرو دست ساز برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 2.3 ثانیه زمان نیاز دارد و از آنجا که الهام گرفته شده از مدل های مسابقه ای لمانز گروه C در دهه گذشته است وزنی برابر با 950 کیلوگرم دارد و استفاده شهری از آن با توجه به مشخصاتش کار چندان عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

میلان رد: 1325 اسب بخار احتراق داخلی

اشتباه نکنید با یک ابرخودرو ساخت ایتالیا طرف نیستیم. میلان ساخت اتریش است و اسم آن از یک پرنده محلی گرفته شده است. موتور 6.2 لیتری V8 مجهز به 4 توربوشارژر ساخت شرکت مشهور AVL قدرت بیشتری به نسبت وزن آن (1330 کیلوگرم) تولید می کند. در ساخت این ابرخودرو از فیبرکربن برای ساخت شاسی، پنل های بدنه و محل اتصال شاسی به بدنه استفاده شده است. حتی بازوهای سیستم تعلیق نیز برای اولین بار در یک خودروی تولید انبوه از فیبرکربن بهره برده اند. حداکثر سرعت این ابرخودرو بیش از 400 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

اطلاعات بیشتر از میلان رد را در اینجا بخوانید.

کوئنیگ زگ رگرا: 1500 اسب بخار هیبریدی

koenigsegg-regera-record-0-400-0 (6)

کوئنیگ زگ با معرفی این ابر خودرو رسما کلاسی به نام “Megacars” را پایه گذاری کرد. این تنها کوئنیگ زگ حاضر در لیست نیست و در واقع بین آگرا و جسکو قرار می گیرد و اولین تجربه این شرکت سوئدی در استفاده از قوای محرکه هیبریدی به شمار می رود. موتور 5 لیتری V8 دو توربو توانایی تولید 1100 اسب بخار را دارد که در کنار سه موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 700 اسب بخار به تنهایی به اندازه تسلا مدل S P100D نیرو تولید می کند. ویژگی خاص دیگر رگرا استفاده از سیستم انتقال قدرت بدون تعویض دنده و اتصال مستقیم قوای محرکه به چرخ ها است. چندی پیش کوئنیگ زگ توانست رکورد جدید 0-400-0 را با این مدل به ثبت برساند که در اینجا می توانید مشاهده کنید.

کوئنیگ زگ جسکو: 1600 اسب بخار احتراق داخلی

koenigsegg jesko (8)

پس از تجربه 25 ساله ساخت خاص ترین ابرخودروهای جهان، بنیان گذار این شرکت قدرتمندترین و خاص ترین مدل ساخت خود را به نام پدر خویش یعنی جسکو نام گذاری کرده است. موتور 5 لیتری V8 دو توربوشارژر توانایی تولید 1600 اسب بخار نیرو (در صورت استفاده از سوخت E85) را دارد که این کار به کمک یک سیستم با قابلیت تزریق هوای فشرده به میزان 20 PSi عاری از تاخیر (لگ) توربوشارژرها رخ می دهد. جعبه دنده خاص جسکو توانایی تحمل گشتاور تا 1500 نیوتن متر را دارد و یک جعبه دنده خاص چند کلاچه با 9 حالت تعویض دنده نیز در این خودرو جای گرفته است.

سقف جسکو را می توان به صورت دستی باز کرد و هر چهارچرخ آن فرمان پذیر است. این ابرخودرو به گونه ای طراحی شده تا به حداکثر سرعت 480 کیلومتر بر ساعت برسد.

اطلاعات بیشتر از کوئنیگ زگ جسکو را در اینجا بخوانید.

بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+: 1600 اسب بخار  احتراق داخلی

bugatti-chiron-sport-built-for-top-speed-run 6

بدون هیچ شکی بوگاتی با تاریخچه بزرگ و عظیم خود و موفقیت های دست نیافتنی شایسته لقب پادشاه این لیست است. پادشاه سرعت که مرزهای بشریت را ارتقا داده است.

شیرون سوپراسپرت اولین خودروی تولید انبوه جهان است که مرز سرعت 490 کیلومتر بر ساعت را شکسته است. اندی والس راننده مشهور تست بوگاتی که علاوه بر ثبت رکورد سرعت تمامی مدل های بوگاتی، رکورد سریع ترین خودروی قرن 20 را با مک لارن F1 در دهه 90 میلادی از خود به جای گذاشته در صحبت هایی اعلام کرده است که شیرون حتی با رسیدن به سرعت 490 کیلومتر بر ساعت نیز در حال شتاب گیری بیشتر بوده است. تنها دو شرکت هنسی و کونیخزگ می توانند برای رسیدن به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت در این لیست تلاش کنند.

بوگاتی تنها 100 اسب بخار به حداکثر قدرت این مدل افزوده و بدنه کشیده آن از نظر آیرودینامیکی برای رسیدن به سرعت های بالای 420 کیلومتر بر ساعت بهینه شده است. تنها 30 دستگاه از این ابرخودروی رکورد شکن تولید خواهد شد و قرار است اکثر خریداران خوش شانس آن تجربه رسیدن به حداکثر سرعت با شیرون سوپراسپرت را در مسیر اختصاصی بوگاتی تجربه کنند.

اطلاعات بیشتر از بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+ را در اینجا بخوانید.

شلبی سوپر کارز  SSC Tuatara با 1750 اسب بخار احتراق داخلی

پروژه ساخت Tuatara نزدیک به یک دهه پیش تعریف شده است با این وجود سازنده آن یعنی شرکت شلبی سوپر کارز قصد دارد این ابرخودرو را با مدل 2020 روانه کلکسیون میلیونرها کند. موتور 5.9 لیتری دو توربو با میل لنگ تخت V8 توانایی تولید 1350 اسب بخار نیرو با بنزین معمولی را دارد و در صورت استفاده از سوخت E85 حداکثر قدرت خروجی به 1750 اسب بخار می رسد. وزن این ابرخودرو به لطف استفاده گسترده از فیبرکربن تنها 1247 کیلوگرم است با وجود شکسته شدن رکورد 490 کیلومتر بر ساعت توسط شیرون، حداکثر سرعت ادعایی این ابرخودرو آمریکایی 483 کیلومتر اعلام شده است.

اطلاعات بیشتر از شلبی سوپر کارز SSC Tuatara را در اینجا بخوانید.

هنسی ونوم F5 با قدرت 1817 اسب بخار احتراق داخلی

جان هنسی و شرکت مشهور او که در تیونینگ خودروهای مختلف سابقه ای 30 ساله دارد با مدل قبلی خود یعنی ونوم GT توانست رکورد سرعت 435 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. اما این پایان کار هنسی نبود و مدل ونوم F5 قصد دارد تا با رسیدن به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت حتی رکورد شیرون را نیز جا به جا کند. موتور 6.6 لیتری دو توربو V8 توانایی تولید حداکثر قدرت 1817 اسب بخار را بر روی داینو به ثبت رسانده است. این ابر خودرو به زمان کمتری به نسبت یک خودروی فرمول یک برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و بالاترین نسب قدرت به وزن در یک خودروی تولید انبوه را دارد.

اطلاعات بیشتر از هنسی ونوم F5 را در اینجا بخوانید.

پینین فارینا باتیستا با قدرت 1900 اسب بخار برقی

به قلمروی ابرخودروهای برقی خوش آمدید. هر سه رتبه اول متعلق به ابرخودروهای تمام برقی است. اولین ابرخودرو متعلق به پینین فاریناست. این استدیو شهیر طراحی ایتالیای با صاحبان جدید چینی خود قصد ماجراجویی های بسیار زیادی را دارد. باتیستا از قوای محرکه ریماک (شرکت کروات) نیرو می گیرد که توانایی تولید 1900 اسب بخار را دارد. این ابرخودرو در کمتر از 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. طراحی لوکس داخل اتاق، سیستم تعلیق فعال و آیرودینامیک فعال و قابلیت پخش صدای مصنوعی موتورهای احتراق داخلی در صورت دلتنگی شما برای موتورهای سیلندر پیستونی از دیگر مزایای باتیستا به شمار می رود. باتیستا بدون هیچ شکی یکی از زیباترین خودروهای لیست به شمار می رود تا هنر طراحان ایتالیایی را به رخ دیگر رقبا بکشد.

اطلاعات بیشتر از پینین فارینا باتیستا را در اینجا بخوانید.

ریماک C_Twoبا قدرت 1914 اسب بخار برقی

با وجود این که ابرخودروی پینین فارینا باتیستا از قوای محرکه مشابه با این مدل ریماک بهره می برد اما ریماک در ابرخودروی ساخت خود در حدود 14 اسب بخار نیرو بیشتری تولید می کند. ریماک پس از تصادف ریچارد هموند با یکی از 7 مدل تولید شده قبلی این شرکت در حین ضبط قسمت ابتدایی فصل دوم برنامه گرند تورر که منجر به نابودی آن شد شهرت بسیار بیشتری پیدا کرد.

در هر صورت این ابرخودرو به تنها 1.85 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به 415 کیلومتر بر ساعت می رسد.

برد حرکتی این خودرو نیز در حدود 650 کیلومتر با یک بار شارژ کامل است. قفل درب با تشخیص چهره عمل می کند و در صورت تشخیص استرس در خلق و خوی شما موسیقی آرامش بخش پخش می کند. ریماک مدعی است که این ابرخودرو از رانندگی خودکار سطح 4 پشتیبانی می کند که از طریق یک سیستم سخت افزاری ساخت شرکت nVidia با قدرت محاسباتی به اندازه 22 مک بوک پرو نیرو می گیرد.

اطلاعات بیشتر از ریماک C_Two را در اینجا بخوانید.

لوتوس Evija با قدرت 2000 اسب بخار برقی

ابرخودرو

به رتبه اول و قدرتمندترین ابرخودروی حال حاضر تولید انبوه جهان سلام کنید. لوتوس" E-vi-ya "با برچسب قیمت 2 میلیون دلاری خود توانایی تولید 1700 نیوتن متر گشتاور را دارد. مرکز مهندسی ویلیامز به طور اختصاصی در ساخت این ابرخودرو با شرکت لوتوس همکاری کرده تا از عملکرد قوای محرکه اطمینان حاصل شود. پیش از آن که سیستم های کمکی برای جلوگیری از آسیب ناشی از حرارت اضافی وارد عمل شوند Evija می تواند به مدت 7 دقیقه با حداکثر سرعت حرکت کند. شارژر سریع 800 kW در عرض تنها 9 دقیقه شارژ باتری را از صفر به 100 می رساند. در حین رانندگی در پیست های اتومبیل رانی نیروی بیشتری به چرخ خارج از پیچ ارسال می شود تا از بیش فرمانی محور عقب جلوگیری شود. تونل های ونتوری کار شده بین نوار LED چراغ های عقب، شرایط برتر آیرودینامیکی را برای لوتوس Evija ایجاد می کند.

اطلاعات بیشتر از لوتوس Evija را در اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

    اون خودروی 2000 اسبی آخری تو فقط 9 دقیقه شارژ کامل میشه؟ چجوری ممکنه؟ با برق خونگی در چه مدتی شارژ میشه؟

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

    چنان با هیجان رضوانی رو مالک‌ ایرانی مینویسید، من یک لحظه فکر کردم داخل ایران هست این شرکت!!!! هست که هست نوش جونش وگرنه اوباما هم کنیایی بود!! چند تا از رئیس جمهورهای فلسطین اشغالی هم ایرانی بودن!!!

مطالب پیشنهادی