ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلاهبرداری 5 میلیون دلاری برای استخراج رمزارز از طریق سرویس‌های ابری

یک فرد سنگاپوری از طریق جعل هویت و سرقت کارت های اعتباری به استخراج غیرقانونی رمزارز پرداخته و خسارتی 5 میلیون دلاری به قربانیان زده است. فرد مذکور به نام «Ho Jun Jia» بیست و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

یک فرد سنگاپوری از طریق جعل هویت و سرقت کارت های اعتباری به استخراج غیرقانونی رمزارز پرداخته و خسارتی 5 میلیون دلاری به قربانیان زده است.

فرد مذکور به نام «Ho Jun Jia» بیست و نه ساله با اسم مستعار «Matthew Ho»، در سنگاپور دستگیر شده و با اتهاماتی همچون کلاهبرداری، سرقت کارت بانکی و جعل هویت روبروست.

رمزارز بیت کوین

فرد متهم با استفاده از جعل هویت و سرقت حداقل سه کارت اعتباری، چندین حساب در سرویس های ارائه دهنده خدمات ابری از جمله وب سرویس آمازون (AWS) باز کرده و به کمک قدرت محاسباتی فضاهای ابری به استخراج چندین رمزارز از جمله بیت کوین و اتریوم پرداخته است.

متهم با جعل هویت خود را جای سه نفر جا زده است.

نامبرده با جعل هویت توانسته سه بار هویتش را تغییر داده و خود را به عنوان توسعه دهنده بازی اهل کالیفرنیا، شهروند تگزاس و مدیر یک شرکت فناوری معرفی کند. او با فریب شرکت های ارائه دهنده فضای ابری درخواست افزایش قدرت پردازشی و فضای ذخیره سازی را کرده و قربانیان را با صورتحساب های پرداخت نشده سنگین مواجه کرده است. یکی از مالباختگان با گرفتار شدن در دام کلاهبردار، برخی از صورتحساب ها را پرداخت کرده تا اینکه متوجه کلاهبرداری می شود.

متهم علاوه بر جعل هویت و باز کردن حساب در وب سرویس آمازون، به کمک دو هویت سرقت شده دیگر اقدام به خرید قدرت پردازش ابری در Google Cloud Services کرده و در مجموع خسارتی 5 میلیون دلاری به قربانیان زده است. او به کمک وب سایت های تبادل رمزارز، ارزهای دیجیتال کسب شده را به پول رایج تبدیل می کرده است.

دادگاه، هویت سه قربانی و همچنین مقدار پولی که متهم از طریق فروش رمزارز به دست آورده را منتشر نکرده است.

مجازات کسب درآمد به کمک جعل هویت در آمریکا حداکثر بیست سال زندان بوده و سرقت کارت اعتباری و هویت نیز به ترتیب حداکثر ده و دو سال مجازات حبس دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی