ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

360Reality Audio
تکنولوژی

سونی فرمت 360Reality Audio را به زودی عرضه می‌کند؛ تجربه صدای فراگیر واقعی

بر اساس گفته‌های سونی، جدیدترین تکنولوژی پخش موزیک این کمپانی به نام 360Reality Audio از اواخر پاییز امسال با کمک شرکای تجاری این کمپانی ژاپنی در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی با کیفیت قرار می‌گیرد. این فرمت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

بر اساس گفته‌های سونی، جدیدترین تکنولوژی پخش موزیک این کمپانی به نام 360Reality Audio از اواخر پاییز امسال با کمک شرکای تجاری این کمپانی ژاپنی در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی با کیفیت قرار می‌گیرد.

این فرمت پخش، متشکل از صدای محیطی شیء محور است که المان‌های مختلف موزیک را در فضای مجازی اطراف کاربر پخش می‌کند. 360Reality Audio با هدف تولید موسیقی زنده طراحی شده است و صدای خواننده و آلات موسیقی را در فضاهای مختلف اطراف شنونده پخش می‌کند.

در ابتدای عرضه 360Reality Audio، تنها ۱۰۰۰ آهنگ از این فرمت پشتیبانی خواهند کرد که شامل ترک‌هایی از فارل ویلیامز، باب دیلن و بیلی جوئل می‌شود. سونی همچنین از کنسرت Charlie XCX و Kodaline نیز به صورت زنده صدابرداری کرده و آن‌ها را به این فرمت درآورده است.

البته تمام این هنرمندان، با شرکت سونی برای نشر آثار خود قرارداد دارند و طبیعی است که سونی بتواند آن‌ها را راضی به ضبط ترک‌هایشان با  فرمت 360Reality Audio کند. با این حال این غول ژاپنی با دیگر ناشرین مانند وارنر، یونیورسال و لایو نیشن نیز در حال مذاکره است تا این فرمت را به آهنگ‌های هنرمندان تحت قرارداد خود اضافه کنند.

360Reality Audio

مایک فاسولو رئیس سونی الکترونیکس آمریکای شمالی می‌گوید:

فرمت 360Reality Audio بیانگر این نکته خواهد بود که نوآوری از بین نرفته است. تلاقی ریشه‌های فنی عمیق، تلاش خستگی‌ناپذیر هنرمندان و سخت‌افزار آینده نگرانه به همراه شرکای تولید کننده‌های نیمه‌هادی، نمایانگر توانایی تغییرات بنیادی جدیدی است که باعث می‌شود موسیقی هیجان‌انگیزتر باشد. سونی به کمک همکاران تاثیرگذار خود، توانسته راه جدید برای تجربه واقعی‌تر و قدرتمند‌تری برای کاربران طراحی کرده و همچنین یک مدیوم برای هنرمندان که آثار خلاقانه تولید کنند.

با این حال این فرمت جدید تنها به کمک برنامه‌ها و سخت‌افزار خاصی قابل تجربه است. برای این منظور سونی با دیزر، تیدال، آمازون موزیک و نوگز همکاری کرده است. این بدین منظور است که کاربران اسپاتیفای و اپل موزیک از تجربه موسیقی با فرمت 360Reality Audio محروم هستند. از منظر سخت‌افزاری نیز علاوه بر هدفون‌های خود این کمپانی ژاپنی، سونی با همکاری آمازون پشتیبانی از این فرمت را در اکو استودیو قرار داده است تا از همین ابتدا، امیدواری‌ها نسبت به این فرمت افزایش یابد.

البته در زمان عرضه این فرمت، تنها برنامه‌های دیزر، تایدال و نوگز در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌توانند از طریق هدفون موسیقی با فرمت 360Reality Audio را پخش کنند. این فرمت جای کار بسیاری دارد ولی با توجه به تلاش مضاعفی که سونی برای فراگیر کردن 360Reality Audio می‌کند، می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Digik
    Digik | ۲۵ مهر ۱۳۹۸

    زنده باد SONY

مطالب پیشنهادی