ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از پهپاد VoloDrone با توانایی حمل حداکثر 200 کیلوگرم بار

شرکت ولوکوپتر (Volocopter) که اخیراً از اولین تاکسی هوایی خود رونمایی کرده است، می خواهد با پهپاد VoloDrone به عرصه پهپادهای حمل بار نیز ورود کند. این پهپاد الکتریکی 18 ملخ داشته و می تواند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

شرکت ولوکوپتر (Volocopter) که اخیراً از اولین تاکسی هوایی خود رونمایی کرده است، می خواهد با پهپاد VoloDrone به عرصه پهپادهای حمل بار نیز ورود کند. این پهپاد الکتریکی 18 ملخ داشته و می تواند محموله ها را از طریق کنترل از راه دور یا به شکل خودران به مقصد تحویل دهد.

پهپاد VoloDrone از بسیاری جهات شبیه تاکسی هوایی ساخت همین شرکت یعنی ولوسیتی (Velocity) بوده و توانایی حمل محموله ای با وزن حداکثر 200 کیلوگرم تا شعاع 40 کیلومتری با حداکثر سرعت 110 کیلومتر بر ساعت را دارد.

این پهپاد با 9.2 متر عرض و 2.3 متر ارتفاع، فضایی تقریباً به اندازه ولوسیتی اشغال می کند و درست مثل آن با تعویض باتری شارژ می شود که چند دقیقه بیشتر به طول نمی انجامد.

ورود شرکت ولوکوپتر به بازار پهپادهای باربر عجیب نیست. این کمپانی حامیانی همچون دایملر و جیلی را داشته و ساخت پهپاد صنعتی چندمنظوره می تواند نقطه شروع خوبی برای این شرکت از لحاظ توسعه و کسب و کار باشد و آن را برای ورود به بازار چالش زا و غیر قابل پیش بینی تاکسی های هوایی آماده کند.

پهپاد VoloDrone

شرکت ولوکوپتر رقبایی همچون Lilium, Kitty Hawk و اوبر را در کنار خود می بیند که به غیر از اوبر، بقیه ظاهراً به دنبال توسعه پهپادهای مسافربری هستند. البته شرکت بوئینگ در حال توسعه یک پهپاد باربر با توانایی حمل محموله ای با حداکثر 227 کیلوگرم وزن است.

هنوز معلوم نیست پهپاد VoloDrone چه زمانی به شکل گسترده به خدمت گرفته می شود. زمانی که از مدیران شرکت سازنده در این رابطه سوال شد، فقط به گفتن جمله «در آینده نزدیک» بسنده کردند.

گفته می شود پهپاد دونفره ولوسیتی ممکن است تا دو الی چهار سال آینده به کار گرفته شده و از کشور سنگاپور به عنوان اولین ایستگاه احتمالی این تاکسی هوایی در جنوب شرقی آسیا نام برده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • نپستر
    نپستر | ۱۰ آبان ۱۳۹۸

    توی فیلمش که نشون میده برای کشاورزی و اورژانس و ساخت و ساز استفاده میشه فوق‌العادس. پیشنهاد می کنم کتاب رویای آریانا رو بخونید.

مطالب پیشنهادی