ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس بانکی گوگل
تکنولوژی

گوگل جستجو در سوابق پزشکی را برای پزشکان ممکن می‌کند

گوگل اخیرا از واحد سلامتی خود رونمایی کرده ولی تاکنون اطلاعاتی مبنی بر نحوه کارکرد این واحد ارائه نداده است. حتی کسی نمی‌دانست که این واحد در آلفابت قرار است چه کار انجام دهد. با ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

گوگل اخیرا از واحد سلامتی خود رونمایی کرده ولی تاکنون اطلاعاتی مبنی بر نحوه کارکرد این واحد ارائه نداده است. حتی کسی نمی‌دانست که این واحد در آلفابت قرار است چه کار انجام دهد. با این حال به نظر می‌رسد منابع نزدیک به واحد سلامتی گوگل اطلاعات تکمیلی در این رابطه ارائه داده‌اند.

دیوید فاینبرگ (David Feinberg) رئیس بخش سلامتی گوگل و چند منبع نزدیک به خبرگزاری CNBC، اطلاعاتی از نحوه کارکرد این پایگاه منتشر کرده‌اند که بسیار قابل حدس بود. بر اساس اطلاعات نشر داده شده، این سرویس قرار است در رابطه با شما و دکترتان جستجو کند. به عنوان مثال، پزشک می‌تواند عدد ۸۷ را جستجو کرده و اطلاعات یک مرد ۸۷ ساله را به دست بیاورد و دیگر لازم نیست نام بیمار خود را به صورت کامل جستجو کند.

همچنین گوگل در نظر دارد تا تجربه جستجوی خدمات پروازی را که پیش‌تر در اختیار کاربران قرار داده بود نیز به پایگاه جستجوی سلامتی بیاورد. برای مثال می‌توانید شرایط یک بیماری را در این پایگاه جستجو کنید بدون این که با اطلاعات غلط معمول در وبسایت‌ها و یوتیوب گمراه شوید.

واحد سلامتی گوگل

با این حال به نظر نمی‌رسد که کدام یک از این قابلیت‌ها عرضه خواهد شد، زیرا در ابتدا تیم جستجوی گوگل در رابطه با این پروژه دو به شک بوده است. در نتیجه نباید شاهد تبلیغات معمول گوگل در واحد سلامتی گوگل باشیم. البته منابع CNBC از نحوه کارکرد و انتظاراتی که از این پایگاه خواهیم داشت را تا حدودی روشن کرده‌اند.

نتیجه این پروژه هرچه باشد، به نظر می‌رسد آقای فیانبرگ در پشت صحنه در حال تلاش‌های بسیاری برای به ثمر نشستن واحد سلامتی گوگل است. منابع نزدیک می‌گویند که او در حال ساختن پل‌های ارتباطی متعددی است تا جستجو‌های مربوط به سلامتی در پلتفرم‌های یوتیوب و گوگل سرچ را به طور محسوسی بهبود ببخشد. یکی از اقدامات وی باید حذف یا دستکاری نتایج جستجو در رابطه با ویدیوهای ترویج ضد واکسن باشد.

در نتیجه می‌توان انتظار داشت که واحد سلامتی گوگل در حال تقویت جستجو‌های شما است ولی همچنان معلوم نیست که این سرویس چه زمانی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۱۳ آبان ۱۳۹۸

    چندین منابع نزدیک؟
    «چندین منبع نزدیک»

مطالب پیشنهادی