ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم iFixit: سرفیس پرو ایکس تعمیر پذیرترین لپ تاپ سری سرفیس است

کارشناسان سایت iFixit با کالبدشکافی سرفیس پرو ایکس آنرا تعمیرپذیرترین تبلت سری سرفیس مایکروسافت توصیف کرده و می گویند تعمیر آن از تمام آیپدها آسان تر است. کالبدشکافی سرفیس پرو ایکس با جدا کردن حافظه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

کارشناسان سایت iFixit با کالبدشکافی سرفیس پرو ایکس آنرا تعمیرپذیرترین تبلت سری سرفیس مایکروسافت توصیف کرده و می گویند تعمیر آن از تمام آیپدها آسان تر است.

کالبدشکافی سرفیس پرو ایکس با جدا کردن حافظه SSD شروع می شود. دسترسی به این قسمت با برداشتن کاور انجام می شود و پس از این کار حافظه SSD با باز کردن یک پیچ  جدا می شود. تعویض حافظه داخلی به همین راحتی انجام می شود و برای این کار لازم نیست نمایشگر باز شود؛ این یعنی تعداد زیادی از کاربران می توانند حافظه داخلی را خودشان به راحتی ارتقاء دهند.

سرفیس پرو ایکس

در مقایسه با لپ تاپ های دیگر، جدا کردن نمایشگر سرفیس پرو ایکس از بدنه دستگاه به راحتی انجام می شود و برای این کار نیازی به حرارت یا حلال های مخصوص برای باز کردن چسب ها نیست. با این وجود جدا کردن نمایشگر در این محصول کاری طاقت فرسا توصیف شده، اما به مراتب نسبت به محصولات سازندگان دیگر آسان تر ترسیم شده است.

یکی از مواردی که تعمیر سرفیس پرو ایکس را راحت تر می کند، احتیاج به تنها یک پیچ گوشتی تورکس برای باز کردن تمام پیچ هاست. علاوه بر این بیشتر قسمت های این لپ تاپ، از جمله دو درگاه USB-C، ماژولار هستند که تعویض آنها را راحت می کند.

تعمیرپذیری سرفیس پرو ایکس

متاسفانه جدا کردن باتری در سرفیس پرو ایکس بسیار مشکل است و برای بیرون آوردن آن باید تقریباً کل لپ تاپ را باز کرد. تعویض باتری یکی از مرسوم ترین دلایل مراجعه کاربران به تعمیرکاران است بنابراین این مسئله کمی ناامید کننده است.

سایت iFixit پس از اتمام کالبدشکافی امتیاز تعمیرپذیری 6 از 10 را به سرفیس پرو ایکس داد و آنرا تعمیر پذیرترین تبلت سری سرفیس مایکروسافت توصیف کرد. به عقیده این سایت تعمیر این محصول از تمام آیپدها هم راحت تر انجام می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی