ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استور گوگل
تکنولوژی

هوش مصنوعی دیپ‌مایند در گوگل پلی چه نقشی دارد؟

گوگل با انتشار پستی از بکارگیری الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای بهبود سیستم جستجوی پلی استور خبر داده است. گوگل پلی استور از بزرگترین مارکت های بازی و اپ در دنیاست که ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گوگل با انتشار پستی از بکارگیری الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای بهبود سیستم جستجوی پلی استور خبر داده است.

گوگل پلی استور از بزرگترین مارکت های بازی و اپ در دنیاست که ماهانه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. با توجه به شمار بالای اپ ها و کاربران این سرویس، ارائه نتایج دقیق حین جستجو در آن اهمیت بالایی دارد و گوگل برای دستیابی به این هدف به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده است.

گوگل با بکارگیری پلتفرم هوش مصنوعی «دیپ مایند» نتایج جستجو را برای هر کاربر بر اساس علایق و سلایق وی شخصی سازی می کند. این شخصی سازی بر پایه سیستمی مشتمل بر سه مدل اصلی عملی شده: مولد کاندید، مرتب کننده و مدل بهینه سازی AI با اهداف چندگانه.

پلی استور گوگل

مولد کاندید قادر به تحلیل بیش از یک میلیون اپ و بازیابی مناسبترین گزینه ها است. مدل مرتب کننده یا رتبه بندی هم اولویت های کاربر را از ابعاد مختلف پیش بینی می کند. این پیش بینی ها به مدل بهینه ساز AI وارد شده و پس از تحلیل های خاص نتایج در اختیار کاربر قرار می گیرد.

این نخستین باری نیست که گوگل از پتانسیل های پلتفرم هوش مصنوعی دیپ مایند برای ارتقای کسب و کار و اندروید خود بهره می برد و قبلا ساز و کاری را برای بهبود عملکرد باتری در گوشی های اندروید توسعه داده بود. همچنین موتور صوتی WaveNet دیپ مایند هم مسئولیت تولید صدا برای دستیار صوتی اسیستنت را بر عهده دارد.

این مدل یادگیری ماشین اپ هایی که احتمال نصب آنها توسط کاربر بیشتر است را بر اساس تاریخچه استفاده وی از گوگل پلی یاد می گیرد. برای جلوگیری از هرگونه سویه گیری از وزن هایی نظیر نرخ نمایش اپ به نسبت نصب آن استفاده شده است. مولد کاندید بر اساس همین وزن ها رتبه اپ ها را در پلی استور تنظیم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • asghar
    asghar | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    چرا اینهمه پست میزارن؟
    خب معلومه چون سئو سایتشون رشد میکنه هر چقدر بیشتر کامنت باشه از نظر گوگل مطلب مفیدی هستش و در نتیجه سایت مهمی هستش ، قطعا رتبه دیجیاتو خیلی بالا رفته اینروزا

  • kohzad
    kohzad | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    خوب یک ساعت یک ساعت پس میکنیدا عملیات محیر العقولتون داره برملا میشه کم کم هههههه???

    • mehdi
      mehdi | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

      الان شما راه ارتباطی جز این سایت ها سراغ دارین؟ اینم جای قدر دانیه؟ هر سودی هم داشته باشه نوش جونشون

  • عزراییل
    عزراییل | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    من که چند ساله تلویزیون میلی رو نمیبینم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی