ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه اینستاگرام بومی در کشور
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: برآورد زمانی ندارم اما اینترنت به زودی وصل می‌شود

روز چهارم قطع اینترنت بین‌الملل در حالی سپری می‌شود که مسئولین می‌گویند در حال پیگیری برای بازگرداندن شرایط به حالت عادی هستند. در آخرین خبر، امروز «محمود واعضی» رییس دفتر حسن روحانی و وزیر سابق ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۵

روز چهارم قطع اینترنت بین‌الملل در حالی سپری می‌شود که مسئولین می‌گویند در حال پیگیری برای بازگرداندن شرایط به حالت عادی هستند. در آخرین خبر، امروز «محمود واعضی» رییس دفتر حسن روحانی و وزیر سابق ارتباطات اعلام کرده که شاید اینترنت در آینده‌ای نزدیک وصل شود. از سوی دیگر «محمدجواد آذری جهرمی» نیز با حضور در برنامه‌ای رادیویی گفته است که به صورت مستمر در حال پیگیری است تا با صلاحدید مراجع امنیتی و شورای امنیت کشور، ارتباط مانند قبل برقرار شود.

وزیر ارتباطات یک بار دیگر اعلام کرد که شورای امنیت کشور تشخیص داد محدودیت‌هایی در اینترنت بین‌الملل اعمال شود و همین موضوع به اپراتورها ابلاغ شد: «البته خود شورای امنیت دغدغه مشکلات ناشی از این محدودیت‌ها را دارد و ما هم به طور مستمر گزارش شکایت‌های مردم و پیگیری‌های نمایندگان مجلس در این خصوص را به شورا منعکس می‌کنیم.»

او در همین رابطه گفت: «می‌دانم که مسئولان ذیربط خودشان از محدودیت‌های فعلی ناراضی‌اند و من شخصا به صورت مستمر در حال پیگیری هستم که با صلاح‌دید مراجع امنیتی و شورای امنیت کشور بتوانیم ارتباطات را مثل قبل برقرار کنیم. اما باید قبول کنیم که امنیت فاکتور بسیار مهمی است که در صورت فقدان آن، هیچ فعالیتی در کشور قابل انجام نیست. در این شرایط که عده‌ای دنبال سوءاستفاده‌ هستند و ممکن است به امنیت کشور خدشه وارد کنند، باید ملاحظات دستگاه‌های امنیتی را مدنظر قرار داد.»

با این حال آذری جهرمی اعلام کرده که درباره وصل شدن دوباره اینترنت بین‌الملل برآورد زمانی ندارد اما این امیدواری وجود دارد که هر چه سریع‌تر مشکلات برطرف شود: «به نظر من صد درصد اینترنت به‌زودی وصل خواهد شد.»

او اشاره کرده که بین ۲ الی ۳ میلیون راننده تاکسی اینترنتی و حدود ۱۰ میلیون مسافر این پلتفرم‌ها در حال استفاده از زیرساخت شبکه ملی اطلاعات هستند و این شبکه به گونه‌ای طراحی شده که فعالیت‌های اینترنتی داخلی، به اینترنت بین‌الملل وابسته نباشد.

با این حال حتی وزیر ارتباطات نیز منکر ضعف‌های گسترده‌ای که در روزهای اخیر بیشتر از همیشه نمایان‌ شده‌اند، نیست. او در همین رابطه گفته است: «در خصوص موتور جست‌وجو باید بپذیریم که دستاوردهای ما در این حوزه از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم و گزارش شده بود، عقب‌تر است و ما در این حوزه باید توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام بدهیم.»

آذری جهرمی همچنین به زیان کسب‌وکارهای اینترنتی در بازه زمانی فعلی اشاره کرده و گفته: «ما همه تلاشمان را کرده‌ایم که صاحبان کسب و کارهای مجازی در شرایط حاضر زیان نبینند. اما می‌دانم که برخی از این کسب و کارها تا ۹۰ درصد کاهش سطح تراکنش داشته‌اند. دانشگاهیان نیز در جست‌وجوی منابع درسی و تحقیقاتی دچار مشکل شده‌اند.‌ همچنین عده‌ای از کسب و کارهایی که به اینترنت بین‌الملل متصلند، معطل مانده‌اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (162 مورد)
  • userx
    userx | ۳ آذر ۱۳۹۸

    ببینید کیا دارن کشور رو مدیریت میکنن:
    وزیر ارتباطات میگه نمیدونم کی اینترنت وصل میشه!

  • Schumacher
    Schumacher | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    لعنت خدا به تو

  • mohammad2000a
    mohammad2000a | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    خلاصه" من هیچکاره ام .. و من هم بلدم دروغ بگویم ...

  • Ali
    Ali | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    شنبه دقیقا ساعت 10 صبح جلوی مصلا ی تبریز ماشینمو خاموش و به اینترنت اعتراض میکنم هرچی میخواد بشه از کارو زندگی افتادم اینا نمیفهمن کار اینترنتی یعنی چی حتی هیشکی هم نیاد من باز میرم
    اب از سرگذشت چه یه وجب چه صد وجب

  • پدرام
    پدرام | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    حداقل استعفا بده مسئولیت نداری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی