ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده گرافیکی جدید AMD با قدرت دوبرابری در راه است

«اسکات هرکلمان» (Scott Herkelman)، معاون رییس AMD در گفتگویی با سایت فوربس از پردازنده گرافیکی جدید این شرکت با ترانزیستورها و مدار مجتمع بزرگ تر خبر داد و گفت که افزایش مقیاس طراحی کنونی معماری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵

«اسکات هرکلمان» (Scott Herkelman)، معاون رییس AMD در گفتگویی با سایت فوربس از پردازنده گرافیکی جدید این شرکت با ترانزیستورها و مدار مجتمع بزرگ تر خبر داد و گفت که افزایش مقیاس طراحی کنونی معماری ناوی می تواند به AMD کمک کند تا در بخش سخت افزار بالا رده گیمینگ از رقیب سنتی خود یعنی انویدیا پیشی بگیرد.

هرکلمان در مورد محصول آینده نظری نداد ولی محور صحبت های وی مدار مجتمع کوچک پردازنده گرافیکی کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT بود و در خلال صحبت های خود اطلاعاتی در مورد پردازنده گرافیکی آینده این شرکت فاش کرد.

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط یکی از منابع چینی در سایت ردیت، اندازه و عملکرد پردازنده گرافیکی رده بالای ناوی دو برابر بیشتر از پردازنده گرافیکی کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT خواهد بود.

طبق شایعات منتشر شده، پردازنده گرافیکی رده بالای AMD با معماری اصلاح شده 7 نانومتری تولید شده و ابعاد مدار مجتمع آن 505 میلیمتر مربع خواهد بود که بسیار کوچکتر از GPUهای رده بالای فعلی انویدیا است. با استناد به گزارش، عملکرد این پردازنده گرافیکی دو برابر بیشتر از عملکرد Radeon RX 5700 XT خواهد بود.

ابعاد بزرگتر مدار مجتمع، حداقل با توجه به استانداردهای AMD، به این شرکت اجازه خواهد داد تا قابلیت های جدید (احتمالاً ره گیری پرتو سخت افزاری) را در این محصول گنجانده و مقیاس منابع آن را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

طبق پیش بینی های کارشناس سایت فوربس، احتمال اینکه AMD مقیاس مموری اینترفیس را به 512 بیت (یعنی دو برابر Radeon RX 5700 XT) افزایش دهد، پایین است. بنابراین حداکثر پهنای باند حافظه نیز دو برابر نخواهد شد.

کمپانی AMD در گذشته از قابلیت مموری اینترفیس 512 بیتی استفاده کرده است؛ ولی به کارگیری آن منجر به افزایش پیچیدگی برد شده و با وجود حافظه پر سرعت GDDR6 و پشتیبانی گسترده از الگوریتم فشرده سازی Delta Color Compression در معماری ناوی، نیازی به افزایش مقیاس مموری اینترفیس حس نمی شود.

با این حال ممکن است AMD از نسل دوم حافظه های با پهنای باند بالا (HBM2) استفاده کند که به افزایش چشمگیر پهنای باند منجر می شود. البته شایعات حاکی از آنند که این شرکت استفاده از حافظه GDDR6 را ترجیح می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی