ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیوهای دیپ فیک
نرم افزار و اپلیکیشن

توسعه مخفیانه فناوری دیپ فیک در اپلیکیشن تیک تاک

ویدیوهای دیپ فیک که در آن چهره افراد مشهور روی تصاویر افراد دیگر قرار می گیرد، جنجال های زیادی بر پا کرده اند و حالا سرنخ هایی از این فناوری در شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) رویت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۹

ویدیوهای دیپ فیک که در آن چهره افراد مشهور روی تصاویر افراد دیگر قرار می گیرد، جنجال های زیادی بر پا کرده اند و حالا سرنخ هایی از این فناوری در شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) رویت شده است.

کمپانی ByteDance که مالکیت اپلیکیشن تیک تاک را در دست دارد، قابلیتی را توسعه داده که به کاربران اجازه ساخت ویدیوهای دیپ فیک می دهد. این قابلیت که Face Swap نام دارد، در کدهای تیک تاک و اپ چینی Douyin مشاهده شده و ظاهرا هدف از آن ایجاد ویدیوهای دیپ فیک بر پایه تصویر چهره کاربران است.

هرچند ویژگی Face Swap را می توان نسخه پیشرفته تر دیگر فناوری های جابجایی چهره دانست اما از طرف دیگر می تواند عواقب ناخوشایند و مشکل سازی به دنبال داشته باشد. تا کنون بارها شاهد بوده ایم که برخی با بهره گیری از ابزارهای دیپ فیک و ساخت ویدیوهای غیرواقعی، افراد مشهور را به دردسر انداخته اند. بنابراین توسعه قابلیتی که باعث گسترش استفاده از این فناوری شود، می تواند مشکلات زیادی به بار بیاورد.

ویدیوهای دیپ فیک

علاوه بر این صدها میلیون کاربر برای تست این قابلیت جذاب تصاویر چهره خودشان را در اپ بارگذاری می کنند. در نتیجه ByteDance به حجم عظیمی از داده های بیومتریک دسترسی پیدا خواهد کرد که مشخص نیست در چه راهی از آن استفاده خواهد شد.

کدهای مربوط به قابلیت مذکور توسط محققان کمپانی Watchful در اپلیکیشن های مذکور پیدا شده اند اما تیک تاک در واکنش مدعی شده که قصد معرفی این قابلیت را ندارد و کدهای آنرا هم حذف می کند. با این وجود سوال اینجاست که اگر قصد ارائه این قابلیت به کاربران را نداشته چرا اساسا کدها را به اپ های محبوب خود با بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر اضافه کرده است.

 

تماشا کنید: ساخت ویدیوی دیپ فیک بسیار طبیعی از ۲۰ سلبریتی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • تست کافه بازار
    تست کافه بازار | ۱۴ دی ۱۳۹۸

    تست کافه بازار

مطالب پیشنهادی