ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چیلیوری مشغول مذاکره با دیجی‌کالا برای جذب سرمایه است

در حالی که ۱۰ روز پیش پلتفرم‌های «چیلیوری» و «ریحون» رسماً ادغام خود را رسانه‌ای کردند، در روزهای گذشته این خبر منتشر شده بود که «دیجی‌کالا» «چیلیوری» را خریده است؛ خبری که «علیرضا صادقیان»، مدیرعامل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۶

در حالی که ۱۰ روز پیش پلتفرم‌های «چیلیوری» و «ریحون» رسماً ادغام خود را رسانه‌ای کردند، در روزهای گذشته این خبر منتشر شده بود که «دیجی‌کالا» «چیلیوری» را خریده است؛ خبری که «علیرضا صادقیان»، مدیرعامل چیلیوری آن را «نادقیق» می‌داند.

صادقیان با ارسال یک بیانیه برای دیجیاتو و سایر رسانه‌ها اعلام کرده است: «چیلیوری در ماه‌های گذشته با سرمایه‌گذاران متعددی برای جذب سرمایه در‌حال مذاکره بوده است. موضوع سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا در چیلیوری همچنان در حال بررسی بوده و مذاکرات هنوز نهایی نشده است.»

اگرچه اعلام علاقه چیلیوری برای جذب سرمایه و حرکت به سوی اهداف تازه، اتفاق جدیدی نیست اما این اولین باری است که این پلتفرم رسماً از مذاکره‌اش با دیجی‌کالا خبر می‌دهد. در ادامه این بیانیه آمده است:‌

«با توجه به این نکته که دیجی‌کالا پیش از این نیز سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در حوزه‌های مختلف داشته است، این سرمایه‌گذاری، در‌ صورت نهایی شدن، می‌تواند به توسعه فعالیت‌های استارتاپی همچون چیلیوری با پتانسیل رشد بالا کمک کند. چیلیوری با قدرت به راه خود ادامه داده و جزئیات این سرمایه‌گذاری احتمالی، بعد از نهایی شدن توافقات اعلام خواهد شد.»

یک منبع در دیجی‌کالا هم به دیجیاتو می‌گوید که مذاکره گروه دیجی‌کالا با چیلیوری، مشخصاً برای سرمایه‌گذاری (و نه خرید کلی) است. حتی شنیده می‌شود که جلسات مرتبط با این موضوع، روز گذشته نیز بین دو شرکت در جریان بوده است؛ هرچند احتمالاً نباید به این زودی انتظار قطعی شدن و انتشار خبر رسمی این سرمایه‌گذاری را کشید.

پس از ادغام چیلیوری و ریحون، قرار شد تا پلتفرم جدید همچنان تحت عنوان چیلیوری به فعالیتش ادامه دهد. اما نکته مهم اینجا بود که چیلیوری حالا دیگر ایده‌های بزرگ‌تری در سر دارد و قرار نیست صرفاً به عنوان یک پلتفرم سفارش غذا به کارش ادامه دهد، بلکه قرار است در آینده‌ای نه چندان دور، هر آنچه که کاربران نیاز دارند از طریق چیلیوری قابل تهیه باشد.

از سوی دیگر مشخصاً در رویداد ادغام چیلیوری و ریحون، صادقیان اعلام کرده بود که حالا یک بازیگر دوم قوی در حوزه سفارش آنلاین غذا وجود دارد و سرمایه‌گذاران با خیالی راحت‌تر می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند:

«سرمایه‌گذارها می‌دیدند که هم چیلیوری و هم ریحون پلتفرم‌های خوبی هستند و مشخص نبود کدام موفقیت بیشتری کسب می‌کند. ما می‌خواستیم به سرمایه‌گذاران احتمالی این پیغام را بدهیم که حالا دیگر تکلیف‌شان مشخص است؛ اکنون یک بازیگر دوم قوی وجود دارد و می‌توانند با ریسک بسیار کمتر در آن سرمایه‌گذاری کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی