ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت مرسدس بنز ویژن AVTR معرفی شد؛ خودرویی برقی با الهام از فیلم آواتار

پس از انتشار چند تیزر، کمپانی مرسدس بنز بالاخره از جدیدترین خودروی کانسپت خود با نام Vision AVTR در نمایشگاه CES پرده برداری کرد. این خودروی مفهومی همانگونه که از نامش قابل حدس است، با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۵

پس از انتشار چند تیزر، کمپانی مرسدس بنز بالاخره از جدیدترین خودروی کانسپت خود با نام Vision AVTR در نمایشگاه CES پرده برداری کرد. این خودروی مفهومی همانگونه که از نامش قابل حدس است، با الهام از فیلم مشهور جیمز کامرون یعنی آواتار ساخته شده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که حروف AVTR ضمن شباهت با کلمه آواتار از عبارت Advanced Vehicle Transformation (به معنای تغییر شکل پیشرفته خودرو) برگرفته شده اند.

Mercedes-Benz-Vision-AVTR-23

مثل تم اصلی فیلم آواتار، مرسدس بنز با توسعه کانسپت ویژن AVTR برداشت خود از همکاری کامل انسان، ماشین و طبیعت در آینده را به نمایش گذاشته است. اگر این فیلم را دیده باشید، حتما می دانید که ناوی ها چه ارتباطی با پرنده های موسوم به بانشی (Banshee) داشتند.

جدیدترین مفهومی مرسدس بنز همانند یک "موجود زنده" عمل کرده و به کاربران خود متصل می شود. به گفته اشتوتگارتی ها این مفهومی به سرنشینان خود اجازه می دهد دنیای اطراف خود را حس کنند.

Mercedes-Benz-Vision-AVTR-24

کابین ویژن AVTR هیچ شباهتی به خودروهای کنونی ندارد، چرا که همه چیز به شکلی متفاوت طراحی شده و نورپردازی خاص فضایی پیشرفته را پدید آورده است. در این خودرو خبری از کنسول، داشبورد و دکمه های کنترلی رایج نیست، در عوض یک کنترل کننده نورانی بین صندلی راننده و سرنشین کناری وجود دارد که با گذاشتن دست روی آن، برخی از شاخص های بیومتریک از جمله نبض اندازه گیری می شوند.

Mercedes-Benz-Vision-AVTR-40

نمایشگر مرکزی بسیار بزرگ دیگر ویژگی بارز کابین کانسپت ویژن AVTR به شمار می رود. به گفته مرسدس بنز این نمایشگر دروازه ای به سرزمین های دور بوده و می تواند سرنشینان را بطور مجازی به پاندورا یا هر جای دیگر روی کره زمین ببرد.

Mercedes-Benz-Vision-AVTR-32

اشتوتگارتی ها ادعا می کنند مواد به کار برده شده در صندلی ها، داشبورد و کف اتاق از مواد بازیافتی بوده و جنسی از چرم مصنوعی و چوب های کشت شده از ریشه درختان آمازون دارند. اگر با دقت به تصاویر کابین نگاه کنید، اثری از فرمان پیدا نخواهید کرد، چرا که این خودرو به فناوری خودران مجهز شده است.

Mercedes-Benz-Vision-AVTR-30

در نمای ظاهری، ویژن AVTR شبیه خودروهای اسپرت چهار درب دیده شده و پرنده های حاضر در فیلم آواتار را در ذهن تداعی می کند. در قسمت پشت این خودروی کانسپت 33 فلپ چند منظوره وجود دارد؛ این فلپ ها هنگام حرکت در جاده به طور هماهنگ تغییر حالت می دهند تا ایرودینامیک مرسدس بنز ویژن AVTR بهبود پیدا کند. جدیدترین مفهومی مرسدس بنز در نمای بیرونی نیز نورپردازی شده و از چرخ هایی که از خود نور ساطع می کنند، سود می برد.

Mercedes-Benz-Vision-AVTR-26

نیروبخش مرسدس بنز ویژن AVTR یک پیشرانه تمام الکتریکی است. این پیشرانه از چهار موتور برقی (هر چرخ یک موتور) تشکیل یافته و در مجموع می تواند 740 اسب بخار قدرت تولید کند. درباره فاکتورهایی مثل شتاب و نهایت حرفی به میان نیامده است.

Mercedes-Benz-Vision-AVTR-35

انرژی مورد نیاز پیشرانه توسط پک باتری 110 کیلووات ساعتی تامین می شود. نکته جالب توجه اینکه سلول های باتری ویژن AVTR از فعل و انفعالات شیمیایی مبتنی بر گرافین استفاده می کنند، به همین جهت باتری این خودرو از فلزات کمیاب کره زمین بی نیاز بوده و صد در صد قابل بازیافت است.

با تکیه بر این باتری حجیم ویژن AVTR توانایی پیمایش 700 کیلومتر مسافت را دارد که یک رقم بسیار خوب محسوب می شود. این را هم اضافه کنیم به لطف فناوری شارژ سریع، پر شدن کامل باتری نیازمند تنها 15 دقیقه زمان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی