ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیروزی ترامپ

مدیر فیسبوک: ترامپ را ما رییس جمهور کردیم و دور بعد هم نباید مانع او شویم

یکی از مدیران ارشد فیسبوک به کارکنان این شرکت هشدار داده فکر استفاده از قدرت این شبکه اجتماعی برای مقابله با انتخاب ترامپ به هر قیمتی را از سر به در کنند. «اندرو باسورت»، معاون ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۳

یکی از مدیران ارشد فیسبوک به کارکنان این شرکت هشدار داده فکر استفاده از قدرت این شبکه اجتماعی برای مقابله با انتخاب ترامپ به هر قیمتی را از سر به در کنند.

«اندرو باسورت»، معاون AR و VR فیسبوک با انتشار یادداشتی نقش این پلتفرم در انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور را تایید کرده اما در عین حال به کارکنان این شرکت هشدار داده که از قدرت فیسبوک برای مقابله با ترامپ در انتخابات پیش رو استفاده نکنند:

آیا فیسبوک مسئول پیروزی ترامپ بود؟ بله ولی نه به دلیلی که همه فکر می کنند. ترامپ به خاطر دخالت روسیه، انتشار اطلاعات نادرست یا کمبریج آنالیتیکا انتخاب نشد. پیروزی او مدیون یکی از بهترین کمپین های تبلیغات دیجیتال بود که در تمام عمرم دیده ام.

پیروزی ترامپ

وی مدعی شده که هیچ تمایلی به انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور ندارد ولی این شرکت نباید در راستای متوقف کردن وی گام بردارد چرا که در این صورت دموکراسی به خطر افتاده و فیسبوک را به موجودی ترسناک تبدیل می کند.

باسورت که از مشاوران نزدیک زاکربرگ محسوب می شود، در مقایسه ای جلب قدرت فیسبوک را به حلقه ای تشبیه کرده که در داستان ارباب حلقه ها همه را وسوسه می کند:

هرچند استفاده از ابزارهای موجود برای تغییر نتایج بسیار وسوسه کننده است اما بدون شک نباید هرگز از آن استفاده کنیم چون در آن صورت به «چیزی ترسناک» تبدیل خواهیم شد.

باسورث برای روشن شدن بیشتر مساله فیسبوک را به شکر تشبیه کرده که در حد متوسط دلپذیر است ولی در صورت استفاده مفرط به بیماری منجر می شود؛ در نتیجه مسئولیت استفاده درست از فیسبوک هم مثل شکر بر عهده خود مصرف کنندگان قرار دارد.

این شبکه اجتماعی در راستای جلوگیری از دروغ پراکنی در آستانه انتخابات انتشار محتوای دیپ فیک را ممنوع کرد اما وی بر این باور است که فیسبوک نباید دست به محدود کردن آزادی بیان و گردش اطلاعات بزند چرا که اینکار با دموکراسی در تضاد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۸ دی ۱۳۹۸

    گند زدی به عظمت پوشالی آمریکا پس
    شبکه های اجتماعی پر از فحش به آمریکاست

  • امین قیاسی
    امین قیاسی | ۱۸ دی ۱۳۹۸

    سلطان تیتر (بر اساس ترند جهانی) = یونس مرادی?

مطالب پیشنهادی