ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم های آمریکا علیه ایران
تکنولوژی

احتمال استرداد مدیر مالی هواوی به آمریکا بالا گرفت

دادستان های فدرال کانادا اعلام کردند منگ وانژو نه به خاطر دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران ، بلکه به خاطر کلاهبرداری در کانادا بازداشت شده و امکان استرداد وی به ایالات متحده وجود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۵

دادستان های فدرال کانادا اعلام کردند منگ وانژو نه به خاطر دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران ، بلکه به خاطر کلاهبرداری در کانادا بازداشت شده و امکان استرداد وی به ایالات متحده وجود دارد.

منگ وانژو، مدیر مالی ۴۷ ساله هواوی سال گذشته حین ورود به فرودگاه ونکوور به درخواست ایالات متحده بازداشت شد. اتهام وی در آن زمان کلاهبرداری و دور زدن تحریم های ایران عنوان شده بود، با این حال وانژو هرگز این اتهامات را نپذیرفته و خواستار عدم استرداد به آمریکا بوده است.

تیم حقوق مدیر مالی هواوی هم در دادگاه تاکید کرده اند حتی اگر وی تحریم های آمریکا علیه ایران را دور زده باشد، نباید به ایالات متحده مسترد شود چون در آن زمان تحریم ها از سوی کانادا اعمال نشده بود.

تحریم های آمریکا علیه ایران

هدف وکلای خانم منگ از این اظهارات استفاده از «قاعده مجرمیت متقابل» در کانادا بود که تصریح کرده برای استرداد یک مجرم به کشور دیگر باید جرمی که وی مرتکب شده علاوه بر کشور مبدا در خود کانادا هم غیرقانونی تلقی شود.

حالا اما مقامات قضایی کانادا تاکید کرده اند که اتهام وی جعل اسناد و کلاهبرداری از بانک HSBC در راستای دور زدن تحریم ایران است که در این کشور هم جرم تلقی می شود، در نتیجه امکان استرداد وی به کشور همسایه وجود دارد.

منگ وانژو مدت کوتاهی پس از بازداشت به خاطر شرایط نامساعد جسمانی و با وثیقه سنگین در بازداشت خانگی به سر می برد. دستگیری وی در سال گذشته باعث خشم مقامات چین شده و در واکنش به آن چندین شهروند کانادا را بازداشت کردند.  جلسه استماع وانژو برای استرداد به آمریکا ۳۰ دی ماه برگزار خواهد شد و در صورتی که با تحویل وی به آمریکایی ها موافقت شود، احتمالا شاهد واکنش تندی از سوی مقامات چینی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ دی ۱۳۹۸

    چینی های کلاه بردار متقلب

مطالب پیشنهادی