ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

واکنش گرتا تونبرگ به اظهارات تمسخرآمیز وزیر خزانه داری آمریکا در داووس

گرتا تونبرگ فعال نوجوان محیط زیست با انتشار توییتی به اظهارات تمسخرآمیز وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد. تونبرگ با انتشار نموداری از سازمان ملل متحد در توییترش گفت که بودجه کنونی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

گرتا تونبرگ فعال نوجوان محیط زیست با انتشار توییتی به اظهارات تمسخرآمیز وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد.

تونبرگ با انتشار نموداری از سازمان ملل متحد در توییترش گفت که بودجه کنونی برای محدود نگه داشتن گرمایش جهانی به 1.5 درجه سانتی گراد ناکافی است و فهمیدن این موضوع به مدرک دانشگاهی نیازی ندارد.

گرتا تونبرگ

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس تظاهر کرد که تونبرگ را نمی شناسد و اظهارات او را بی پایه و اساس خواند. وی در گفتگوی خبری گفت:

«او [تونبرگ] اقتصاددان است؟ او دیگر کیست، من گیج شده ام.»

البته وی در ادامه گفت که این حرف ها را به شوخی زده ولی همچنان صحبت های تونبرگ در مورد مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی و سوخت های فسیلی را به باد انتقاد گرفت و به این نوجوان سوئدی پیشنهاد کرد که قبل از اظهار نظر در این گونه موارد، در دانشگاه اقتصاد بخواند.

تونبرگ و بسیاری از فعالان محیط زیست از رهبران دنیا درخواست کرده اند تا سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی و استخراج آنها را متوقف کنند. به عقیده منوچین رویگردانی از سوخت های فسیلی آسیب قابل توجهی به اقتصاد و مشاغل خواهد زد.

اوایل آذر ماه امسال جرمی کلارکسون مجری سابق برنامه تاپ گیر گرتا تونبرگ را «بچه بداخلاق و لوس» خواند. جالب است بدانید این نوجوان جنجالی شخصیت سال مجله تایم هم شده و یک گونه سوسک نیز به اسم او نامگذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی