ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل جزئیات مکانیزم لولای آیفون تاشو را نمایش می‌دهد

اپل حق پتنت جدیدی برای یک دستگاه تاشو با مکانیزم لولای مخصوص را به دست آورده است. این مکانیزم نمایشگر انعطاف پذیر را به شکلی خم می کند که از ایجاد خط تا در وسط ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

اپل حق پتنت جدیدی برای یک دستگاه تاشو با مکانیزم لولای مخصوص را به دست آورده است. این مکانیزم نمایشگر انعطاف پذیر را به شکلی خم می کند که از ایجاد خط تا در وسط آن جلوگیری می شود.

این پتنت توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) منتشر شده و در توضیحات آن آمده که مکانیزم لولا برای جلوگیری از ایجاد خط تا فضای کافی را بین دو طرف نمایشگر به وجود می آورد.

اپل در این پتنت برای حل مشکل خط تای نمایشگر، لولا را به شکلی طراحی کرده که کمی به سمت بیرون زاویه پیدا می کند. با این کار لبه ها و دو طرف نمایشگر با کمترین فاصله در برابر یکدیگر قرار گرفته و در عین حال فشار کمتری به قسمت خم شده وارد می شود:

پتنت اپل برای آیفون تاشو

اپل سال هاست ایده ساخت آیفون با نمایشگر تاشو را در سر می پروراند. این شرکت اواسط آبان ماه 95 پتنتی را ثبت کرد که در آن دیوایسی از جنس شیشه، سرامیک، فیبر، آلومینیوم یا پلاستیک به کمک نانولوله های کربنی تا می شد. اوایل آذر ماه همان سال نیز پتنت دیگری برای آیفون با نمایشگر تاشو شبیه گوشی های تاشوی قدیمی ثبت شد.

اپل تیر ماه 97 حق امتیاز پتنتی را تحت عنوان «دستگاه های الکترونیکی با نمایشگرهای انعطاف پذیر» به دست آورد که نحوه خم شدن نمایشگر به واسطه شیارها یا بریدگی ها را نمایش می داد.

اواسط اسفند ماه 97 پتنت دیگری توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده منتشر شد که در آن علت شکننده شدن نمایشگر در هوای سرد و راهکار اپل برای گرم کردن آن بدون کاهش کیفیت شرح داده شده بود.

اپل اوایل بهمن ماه پتنت یک گجت بند انگشتی برای کنترل اجسام مجازی و همچنین آی مک با نمایشگر شیشه ای خمیده ثبت کرد. البته پتنت ها به بخش تحقیق و توسعه این شرکت مربوط شده و لزوماً به تولید محصول منتهی نمی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی