ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
تکنولوژی

با نصب این برنامه به یافتن درمان ویروس کرونا کمک کنید

محققین دانشگاه برکلی، پروژه‌ای را راه‌ندازی کرده‌اند که به کمک کامپیوتر کاربران، بتواند داده‌های لازم برای پیدا کردن درمان برای ویروس کرونا پردازش کند. به کمک این پروژه داوطلبانه می‌توانید از کامپیوتر خود به منظور ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

محققین دانشگاه برکلی، پروژه‌ای را راه‌ندازی کرده‌اند که به کمک کامپیوتر کاربران، بتواند داده‌های لازم برای پیدا کردن درمان برای ویروس کرونا پردازش کند. به کمک این پروژه داوطلبانه می‌توانید از کامپیوتر خود به منظور کمک به بشریت استفاده کنید و در این راه قدمی بردارید.

نام این پروژه، Folding@home بوده و به محققین اجازه می‌دهد تا وظایف پردازشی سنگین خود را بین تعداد زیادی از کامپیوترها تقسیم کنند. این کار باعث می‌شود به جای استفاده از یک ابر کامپیوتر، از چندین هزار کامپیوتر استفاده کرد تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی و هم زمان کمتری برای پردازش یک داده صرف شود. برای شرکت در این پروژه کافیست برنامه مخصوص آن که برای سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس توسعه‌داده شده را دانلود کنید و باقی کار را بر عهده خود برنامه بگذارید.

ویروس کرونا

این برنامه سپس زمان‌هایی که از کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید را به پردازش داد‌های مربوط به درمان ویروس کرونا اختصاص می‌دهد. بر اساس گفته‌های مسئولین پروژه Folding@home، داده‌های پردازش شده «به عنوان یک پروژه همکاری مشترک جهانی که توسط چندین آزمایشگاه انجام می‌شود، به محققین ابزار‌های جدید هدیه می‌دهد که بتوانند دارو‌هایی برای نجات جان انسان‌ها توسعه دهند».

البته اختصاص دادن زمان استراحت کامپیوتر به وظایف پردازشی ممکن است نگرانی‌هایی را برای بسیاری از کاربران به وجود بیاورد. این نگرانی‌ها اصلا بیجا نبوده و اتفاقا کاملا هم طبیعی است. با این حال محققین دانشگاه برکلی می‌گویند این پردازش‌ها سنگین نیستند و به دلیل این که میان بسیاری از کاربران دیگر پخش می‌شود، فشار زیادی به سخت‌افزار کاربران وارد نمی‌کند.

با استناد به حرف محققین می‌توان انتظار داشت که کامپیوتر کاربران بیش از حد داغ نمی‌کند و همچنین مستهلک نمی‌شود. با این حال می‌توانید با شرکت در این پروژه، کمکی هرچند کوچک در تهیه درمان برای ویروس خطرناک و کشنده کرونا داشته باشید. می توانید برنامه Folding@home را از طریق این لینک دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Decadecimal Dream Life
    Decadecimal Dream Life | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    هر چی بگی از این بشر دو پا بر میاد، اما من در راستای وظیفه انسانی هر کاری از دستم بر بیاد برای تموم شدن این وضعیت انجام میدم و در این پروژه شرکت میکنم. به امید نابودی هر چه سریعتر این ویروس.

  • sina
    sina | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    بیت کویین ماین میکنن?

  • GHAEM
    GHAEM | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    جاسوسی نیست به نظرتون؟

مطالب پیشنهادی