ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیت تشخیص کرونا 
علمی

تولید کیتی که ابتلا به کویید-۱۹ را ده برابر سریعتر تشخیص می دهد

سازمان غذا و داروی آمریکا کارایی دستگاهی را تایید کرده که نسبت به مدل‌های فعلی ۱۰ برابر سریعتر ابتلای فرد به کووید-۱۹ را تشخیص می دهد. آزمایش کرونا برای شناسایی بیماران و کنترل شیوع آن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۵

سازمان غذا و داروی آمریکا کارایی دستگاهی را تایید کرده که نسبت به مدل‌های فعلی ۱۰ برابر سریعتر ابتلای فرد به کووید-۱۹ را تشخیص می دهد.

آزمایش کرونا برای شناسایی بیماران و کنترل شیوع آن بسیار حیاتی است اما اغلب کشورهای درگیر بحران با کمبود کیت های آزمایش دست و پنجه نرم می کنند. مشکل به همینجا ختم نمی شود و اکثر کیت های فعلی زمان زیادی را برای تشخیص تلف می کنند که باعث شناسایی دیرهنگام بیمارانی می شود که در ظاهر سالم هستند اما ناقل ویروس بوده و باعث بیماری دیگران می شوند.

سیستم ۶۸۰۰ برای حل این مشکل ساخته شده و با تکیه بر سخت افزار Roche توانایی آزمایش ۱۴۴۰ نفر در روز را به متخصصان می دهد. مدل ۸۸۰۰ این سیستم می تواند تا ۴۱۲۸ نفر را در روز آزمایش کند که به کنترل شیوع ویروس کرونا از طریق فرستادن بیماران به قرنطینه کمک زیادی خواهد کرد.

این کیت طی تست اسید نوکلئیک استخراج شده از بزاق یا مخاط بیمار را تحلیل کرده و با توالی یافت شده در رشته های ویروس کرونای جدید و سارس تطبیق می دهد.

تا کنون تنها کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه از کیت تشخیص کرونا Roche تولید شده که ۱۱۰ دستگاه آن در آمریکا قرار دارد. همین کمبود تجهیزات باعث شده بسیاری از مراکز درمانی از جمله دانشگاه جان هاپکینز به پیاده سازی سیستم های داخلی برای تشخیص کرونا روی بیاورند.

جک ما، میلیاردر چینی و بنیانگذار علی با ارسال یک میلیون کیت تشخیص کرونا به اروپا و ایالات متحده در پی کمک به کشورهای درگیر کرونا است. وی هفته گذشته از ارسال یک میلیون ماسک و اقلام دیگر به ایران نیز خبر داده بود.

Roche امیدوار است با تایید کارایی و ایمنی این کیت از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تولید آنرا در روزهای آتی افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

    آورین

مطالب پیشنهادی