ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محتکران ناامید از فروش اینترنتی ناچار به اهدای ۱۷ هزار محلول ضدعفونی شدند

احتکار اقلام ضروری در بحبوحه شیوع کرونا، اقدامیست که چندان وجهه خوبی برای مردم یک جامعه به وجود نمی‌آورد. بسیاری از افراد از این روش برای سودجویی استفاده می‌کنند و این اجناس را با قیمت‌های ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۵

احتکار اقلام ضروری در بحبوحه شیوع کرونا، اقدامیست که چندان وجهه خوبی برای مردم یک جامعه به وجود نمی‌آورد. بسیاری از افراد از این روش برای سودجویی استفاده می‌کنند و این اجناس را با قیمت‌های بیشتر به شهروندان می‌فروشند. دو برادر در آمریکا در ایالت تنسی هم بیش از ۱۷ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده دست را احتکار کرده بودند، ولی پس از ناکامی در فروش آن‌ها از طریق آمازون و ایبی، مجبور به اهدای آن‌ها شدند.

این دو برادر به نام‌های مت کالوین و نوآ کالوین، بسیار سریع‌تر از دیگر شهروندان آمریکا دست به کار شده و تمامی محلول‌های ضد عفونی کننده دست کل ایالت تنسی را خریداری کرده و آن‌ها را احتکار کردند. اولین اقدام آن‌ها برای خریداری این محلول‌ها در تاریخ یکم مارس و یک روز پس از اعلام اولین فوتی در این کشور به دلیل ویروس کرونا بود.

یکی از این برادرها در طی ۳ روز به همراه وانتی که اجاره کرده بود، ۲۱۰۰ کیلومتر از این ایالت را پیمود و هر محلول ضد عفونی که سر راه می‌دید را خریداری می‌کرد. برادر دیگر او نیز در خانه مشغول دریافت سفارش‌ها آنلاین خریداری شده از آمازون بود. آن‌ها در چند روز اول فروش این محلول‌ها، سود بسیاری به دست آورده بودند. ۳۰۰ محلول ضد عفونی کننده دست آن‌ها که در بازه قیمتی ۸ الی ۷۰ دلار بود، در عرض چند دقیقه به فروش رفتند.

آمازون

با این حال همین فعالیت‌های مشکوک کافی بود که آمازون دست به کار شود و حساب فروشندگی آن‌ها در این فروشگاه آنلاین را معلق کند. البته آن‌ها پیش از این نیز پس از اعلام رسمی چین مبنی بر آلوده شدن شهروندان به ویروس، پک‌های پانیک را به ازای ۳.۵ دلار خریداری کرده و هر کدام را با سود کلانی به فروش رسانده بودند. در هر صورت با افزایش درخواست برای محلول‌های ضد عفونی در آمریکا، این دو نیز اقدام به فروش آن‌ها با قیمت بسیار بالا کردند.

پس از ناکامی این دو در فروش محصولاتشان، به این نتیجه رسیدند که باید آن‌ها را اهدا کنند. از همین رو ۱۷ هزار محلول ضد عفونی کننده دست احتکار شده را به کلیسای محلی خود اهدا کردند. در پی همین کار، دادستان کل ایالت تنسی عنوان کرد به هیچ عنوان قیمت‌های نجومی را تحمل نخواهد کرد و با این افراد مقابله می‌کند.

آمازون هم از این اقدامات جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد قیمت‌‌های نامتعارف برای محصولات ضروری تعیین شود. ایبی کار را برای همه ساده کرد و مستقیما اعلام کرده هیچ محلول ضد عفونی دست در این فروشگاه فروخته نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    کاش دیجیکالا و دیگران هم یاد بگیرن!

  • aref
    aref | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    چنتا خبر از از محتکران وطنی بزار دو برادر دیجی کالا یی

مطالب پیشنهادی