ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه مخرب CovidLock
نرم افزار و اپلیکیشن

این اپلیکیشن گوشی شما را برای اخاذی ۱۰۰ دلاری قفل می‌کند

ویروس کرونا نگرانی‌های زیادی در میان مردم ایجاد کرده. تا به امروز شاهد توسعه اپلیکیشن‌های زیادی برای ردیابی کرونا بوده‌ایم که البته تمام آن‌ها امن نیستند. در این میان برنامه مخرب CovidLock دستگاه کاربران را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

ویروس کرونا نگرانی‌های زیادی در میان مردم ایجاد کرده. تا به امروز شاهد توسعه اپلیکیشن‌های زیادی برای ردیابی کرونا بوده‌ایم که البته تمام آن‌ها امن نیستند. در این میان برنامه مخرب CovidLock دستگاه کاربران را قفل می‌کند.

اگر به دنبال دانلود اپلیکیشنی برای ردیابی شیوع ویروس کرونا هستید و این برنامه در فروشگاه‌هایی غیر از اپ استور و گوگل پلی منتشر شده، به شما پیشنهاد می‌کنیم دوباره فکر کنید. به تازگی مشخص شده CovidLock که برای ردیابی کرونا توسعه پیدا کرده، در حقیقت یک برنامه مخرب است. با نصب این اپلیکیشن دیگر به گوشی خود دسترسی نخواهید داشت.

مهندس ارشد امنیت و محقق بدافزار در DomainTools، «طارق صالح» در یک پست اعلام کرده برنامه CovidLock با مجبور کردن کاربر به تغییر پسورد، به لاک اسکرین دستگاه حمله می‌کند. در محصولات مجهز به اندروید نوقا و یا نسخه‌های جدیدتر اندروید، این اپلیکیشن تنها زمانی کار می‌کند که کاربر برای آن پسورد در نظر نگرفته باشد.

برنامه مخرب CovidLock

در صورتی که این برنامه روی گوشی شما نصب شود و به آن حمله کند، 48 ساعت به شما فرصت داده می‌شود تا 100 دلار در قالب بیت کوین پرداخت کنید. این برنامه کاربران را به حذف اطلاعات شخصی مانند مخاطبین، تصاویر و ویدیوها و همچنین اشتراک آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی تهدید می‌کند.

این برنامه چندان پیچیده نبوده و بیشتر برای کاربران مبتدی طراحی شده است. یکی از کاربران ردیت موفق به دیکامپایل برنامه و استخراج رمز آن شده است. پسورد این برنامه 4865083501 بوده که بدون نیاز به پرداخت پول می‌توانید قفل دستگاه خود را باز کنید.

این برنامه در گوگل پلی استور برای دانلود موجود نیست. گوگل برنامه‌های غیر رسمی در رابطه با ویروس کرونا را در فروشگاه خود عرضه نمی‌کند. علاوه بر این موضوع، امکان جستجوی ویروس کرونا و کووید-19 در این فروشگاه وجود ندارد. توسعه برنامه‌های مخرب به خوبی نشان می‌دهد که کاربران باید اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را از فروشگاه‌های گوگل و اپل دریافت کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی